تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان: نوروز 95 با کوله باری از فرهنگ و اصالت اقوام گیلان همراه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان: نوروز 95 با کوله باری از فرهنگ و اصالت اقوام گیلان همراه است

Shokohi
Alireza
08 اسفند 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان: نوروز 95 با کوله باری از فرهنگ و اصالت اقوام گیلان همراه است

برگزاری آیین های نوروزی و جلوه های این عید باستانی در گیلان تحت عنوان نوروزگانه خبر داد و گفت: این آئین برای نخستین بار تنها در 12 استان کشور برگزار می شود که در گیلان شهرستانهای رشت و لاهیجان میزبان برگزاری این طرح در استان خواهند بود.
به گزارش هنر گیلان، رضا علیزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه گیلان،با اشاره به اینکه دو شهرستان رشت و لاهیجان پایلوت اجرای رویداد فرهنگی نوروزگاه در استان گیلان هستند، اظهار کرد: استان گیلان با تشکیل کمیته های پنجگانه و انجام جانمایی های لازم برای اجرای ویژه برنامه های طرح نوروزگاه از آمادگی کاملی برخوردار است.

وی به بیان برنامه های تدوین شده برای اجرای این طرح پرداخت و گفت: آیین های سنتی و نوروزی گیلان با شکوهی ممتاز در قالب نوروزگاه اجرا خواهد شد و با نشاط نوروزی این عید باستانی را برای شهروندان و گردشگران دلپذیر خواهد کرد.

علیزاده متذکر شد:این آئین برای نخستین بار تنها در 12 استان کشور برگزار می شود که در گیلان شهرستانهای رشت و لاهیجان میزبان برگزاری این طرح در استان خواهند بود.

این مسئول نوروز را بخش اعظمی از میراث معنوی گیلانیان خواند و گفت: این میراث ارزشمند هویت و اصالت فردی و اجتماعی اقوام گیلانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری همایش تخصصی نوروزگاه، فراخوان مقاله با این عنوان، نمایشگاه عکس، برپایی آیین ها و جشن های نوروزی تحت عنوان نوروزگاه خبر داد و گفت: تشکل های مردم نهاد، دوستداران گیلان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با گردشگری در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.

علیزاده خاطرنشان کرد: خانه میرزا کوچک در رشت نقطه افتتاح طرح نوروزگاه در گیلان خواهد بود و برپایی نمایشگاه عکس و اسناد در این مکان پیش بینی شده است.

وی موزه میراث روستایی گیلان را محل برگزاری جشنواره های آیینی و اجرای ویژه برنامه های نوروزی اعلام کرد و افزود: تلاش می شود تا نوروزگاه آینه ای از باورها و آیین های کهن مردمان این دیار سرسبز باشد.

علیزاده همزمانی افتتاح پیاده راه فرهنگی رشت با شروع طرح نوروزگاه را نقطه ای مثبت در آستانه نوروز دانست و گفت: نوروز 95 با کوله باری از فرهنگ و اصالت اقوام گیلان فرا می رسد.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید