تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نوروز 95 و پیوستن صنایع دستی گیلان به دنیای مجازی

نوروز 95 و پیوستن صنایع دستی گیلان به دنیای مجازی

oliaee
oliaee
08 اسفند 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 نوروز 95 و پیوستن صنایع دستی گیلان به دنیای مجازی

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از پیوستن تولیدات صنایع دستی استان به فضای مجازی تا نوروز 95خبر داد.
 
به گزارش هنر گیلان،سلمان شاه محمدی افزود: دو سایت در استان برای فروش تولیدات با کیفیت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان طراحی شده که تا نوروز 95 برای فروش مجازی راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: دنیای مجازی فضای مورد اقبال جوانان است و صنایع دستی گیلان نیز در سالهای اخیر مورد استقبال گردشگران واقع شده است؛از این رو برای دسترسی آسان تر و معرفی بهتر سایتهای فروش مجازی در گیلان طراحی شده است.
شاه محمدی از برپایی 62 بازارچه و ایستگاه صنایع دستی در نوروز 95 خبر داد و افزود: بازارچه ها و ایستگاههای یادشده در قالب بیش از 500 غرفه در همه شهرستانهای استان برپا خواهد شد.
وی اظهار کرد: در نوروز 95 همزمان با برپایی بازارچه ها و ایستگاههای صنایع دستی ،اجرای برنامه های آیینی -بویژه در رشت و لاهیجان بعنوان محل برپایی نوروزگاه در گیلان تعریف شده است.
وی ، برپایی بازارچه ها و نمایشگاه های یادشده را فرصت مناسبی برای ارایه و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان در زمینه صنایع دستی و سوغات بیان کرد و افزود: گردشگران نوروزی درسال گذشته با خرید 23میلیارد و 650میلیون ریال از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی استان حمایت کردند.
از 90رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون شش هزار و 298 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، کدوی منقوش ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و …برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است./ایرنا
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید