تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » واریز سرانه حدود ۷میلیاردی به حساب کانون‌های مساجد/ ۲۵درصد مساجد گیلان مجهز به کانون شدند

واریز سرانه حدود ۷میلیاردی به حساب کانون‌های مساجد/ ۲۵درصد مساجد گیلان مجهز به کانون شدند

Shokohi
Alireza
16 اسفند 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 واریز سرانه حدود ۷میلیاردی به حساب کانون‌های مساجد/ ۲۵درصد مساجد گیلان مجهز به کانون شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سال جاری ۶میلیارد و ۹۰۵میلیون ریال به حساب کانون‌های مساجد واریز شده است، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه ۲۵درصد مساجد استان مجهز به کانون‌های فرهنگی وهنری شدند.
به گزارش هنر گیلان،  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن بیست و سومین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و احیای کارکرد واقعی مساجد است.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد از مراکز مهم فرهنگی و مذهبی جامعه است اظهار کرد: این کانون‌ها با جذب جوانان به مساجد در راستای ارتقا معنویت و آموزه‌های دینی در جامعه بدون چشمداشتی تلاش می‌کنند.

فاضلی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: توجه رهبر معظم انقلاب به کانون‌های مساجد نشان از اهمیت فعالیت‌های این مراکز است.

وی خاطرنشان کرد: دو مولفه مبنایی بودن و کارآمدی، بنا به فرموده مقام معظم رهبری دو اصل حاکم بر برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر اصول حاکم بر جهت‌گیری کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: تربیت متعالی انسان با توجه به مقام خلیفة الهی او، محوریت قرار دادن مسجد در برنامه‌ها، کارآمدسازی و توجه به مولفه‌های هدفمندی، جهت‌مندی و واقع‌نگری به عنوان عناصر اصلی کارآمدسازی از اصول حاکم بر جهت گیری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید ٢٥ درصد مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری شوند افزود: خوشبختانه این درصد در استان گیلان تحقق یافت و ٢٥ درصد مساجد استان مجهز به کانون‌های فرهنگی وهنری شدند.

فاضلی ادامه داد: هم اکنون ٨٢٠ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به کانون‌های تخصصی استان اظهار کرد: این کانون‌ها علاوه بر فعالیت‌های عمومی خود در یکی از رشته‌های تخصصی فعالیت کرده و دیده بانی فضای فرهنگی کشور در جهت وصول جایگاه واقعی مساجد در جمهوری اسلامی نقشی بی بدیل را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ٢٣ کانون به صورت تخصصی در استان فعالیت می‌کنند گفت: کانون‌های مهدویت، چهره به چهره، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، نظارت و ارزشیابی، عترت، سلامت و بهداشت، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، قرآن، فناوری اطلاعات و ارتباطات( آی تی)، کتابخانه، آموزش، پژوهش، مراسم‌ها و همایش‌ها، عقاید اسلامی، ولایت، مشاوره، ورزش، هنرهای تجسمی، سرودهای انقلابی از کانون‌های تخصصی فعال در استان هستند.

فاضلی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد استقبال خانواده‌ها است افزود: این  مراکز مورد اعتماد خانواده‌ها بوده و هم اکنون بیش از ٤٦ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد هستند.

وی با بیان اینکه سالانه هزینه‌ایی جهت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به حساب کانون‌های مساجد واریز می‌شود اذعان کرد: در سال جاری بیش از ٦ میلیارد و ٩٠٠ میلیون ریال به حساب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان واریز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: از این اعتبار چهار میلیارد و ٧٠٨ میلیون ریال به حساب کانون‌های قدیمی استان و ٢ میلیارد و ١٩٧ میلیون رسال به حساب کانون های جدید التاسیس پرداخت شده است.

وی خواستار تقویت و ارتباط نزدیک کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اهالی فرهنگ و هنر استان شد و تصریح کرد: با تجمیع توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، می‌توان همگرایی را در بین اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید