تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » گزارش سفر یکروزه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به گیلان

گزارش سفر یکروزه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به گیلان

oliaee
oliaee
05 اردیبهشت 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

گزارش سفر یکروزه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به گیلان

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، روز گذشته با حضور در گیلان، با نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از اساتید دانشگاه گیلان دیدار کرد.
 
 به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهدی محقق، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، صبح شنبه ٤ اردیبهشت ٩٥ با استقبال فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان وارد این استان شد.

وی در این سفر با  آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان و نجفی استاندار گیلان ملاقات کرد و در ادامه از امکانات دانشگاه گیلان برای برگزاری یازدهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی بازدید به عمل آورد.
 

گزارش سفر یکروزه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به گیلان

 
هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه با برپایی کنگره های غنی تقویت می شود

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: پیشینه غنی گیلان در زمینه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زمینه برپایی کنگره ها و سمینارهای مختلف را در گیلان مهیا ساخته و سبب شده اقدامات ارزشمندی برای جمع آوری آثار مفاخر این سرزمین برداشته شود.

آیت الله زین العابدین قربانی با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از برپایی کنگره ملی حزین و عبدالرزاق لاهیجی در گیلان، افزود: برپایی کنگره ملی در خصوص جایگاه علمی و فقهی سلار دیلمی یکی از علمای بزرگ جهان تشیع هم ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن برپایی نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان، این اقدام ارزشمند را زمینه ساز جمع آوری آثار و نشر سیره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه اضافه کرد: یازدهمین همایش بین المللی انجمن زبان و ادبیات فارسی که قرار است شهریور ماه امسال در دانشگاه گیلان برگزار شود، گام مهمی برای واکاوی نقش ادبیات فارسی در زندگی علمی – فرهنگی و اجتماعی  به حساب می آید.

 

گزارش سفر یکروزه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به گیلان


 
استاندار گیلان: افتخار بر داشته‌ها و نیاکان نیاز جامعه است

محمدعلی نجفی نیز در دیدار با رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره آرمان ها و اثرات تمامی مفاخر کشور تأکید و خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی افتخار بر داشته‌ها و نیاکان این مرز و بوم به عنوان نیاز جامعه منجر به الگوپذیری و هدایت نسل جوان جامعه می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: اندیشه‌های متفکران و اندیشمندان باید ترویج شود تا اثرات ماندگار بزرگان جاودانه بماند.

وی افزود: باید تدبیری اتخاذ شود تا آثار دانشمندان ایرانی جایگزین هدایای مختلف در کشور شود.

 

گزارش سفر یکروزه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به گیلان

 
 
بسیاری از مفاخر ایران هنوز ناشناخته هستند

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز در این دیدار، نواحی مختلف گیلان را علم خیز و سرشار از وجود دانشنمدان برجسته عنوان کرد و گفت: خیلی از مفاخر مملکت ما هنوز ناشناخته هستند.

مهدی محقق بر عضویت هزار و ٢٠٠ نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مدارس عالی در انجمن مفاخر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: فرهنگ این مملکت بوسیله‌ی این قشر عظیم نشر پیدا می‌کند.

رییس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در ادامه با حضور در شورای گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان، اظهار داشت: همایش ترویج فرصتی است که محققان و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی می توانند ضمن ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود با اساتید بزرگ و محققان صاحب نام این رشته از نزدیک گفت و گو کنند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب، برپایی شب شعر و برگزاری بزرگداشتی برای یکی از نام آوران ادبی استان از دیگر برنامه های جنبی این همایش است.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور از آمادگی این انجمن برای ارتقای کمی و کیفی یازدهمین همایش بین المللی انجمن زبان و ادبیات فارسی خبر داد و گفت: در حال حاضر سرگذشت بیش از ١٨٠ شخصیت فاخر ایران در انجمن ملی به رشته تحریر درآمده که گام مهمی در شناساندن چهره های علمی و اثرگذار این سرزمین به حساب می آید.

گزارش سفر یکروزه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به گیلان

 
 
بنا بر این گزارش؛ در این دیدارها احکام انتصاب محمدعلی نجفی استاندار گیلان به سمت ریاست هیأت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گیلان، آیت الله قربانی به سمت نائب رئیس هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گیلان، فیروز فاضلی به سمت دبیر هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گیلان و احمد رضی به سمت عضو هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گیلان، به نامبردگان تحویل گردید.

گفتنی است؛ یازدهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی شهریور ماه سال جاری با حضور اساتید و پیشکسوتان ٣ نسل از این رشته به منظور تبادل تجربیات به نسل جدید جامعه در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید