تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » امضای تفاهم‌نامه بازارپردازی فرهنگی بین شورای فرهنگ عمومی و وزارت صمت

امضای تفاهم‌نامه بازارپردازی فرهنگی بین شورای فرهنگ عمومی و وزارت صمت

Shokohi
Alireza
28 شهریور 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
جهت تحقق بازارپردازی فرهنگی تفاهم نامه ای بین شورای فرهنگ عمومی کشور و وزارت صمت به مدت ۳ سال به امضا رسید.            
به گزارش  هنر گیلان   به نقل از شورای فرهنگ عمومی با توجه به فعالیتها و اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی در جهت تحقق بازارپردازی فرهنگی و رسالت های وزارت صمت در این حوزه تفاهم نامه ای بین شورای فرهنگ عمومی و وزارت صمت به مدت ۳ سال به امضا رسید.
   از آنجائیکه صنایع خلاق فرهنگی نقشی بسیار مهم در تجاری‌سازی محصولات و خدمات فرهنگی و هنری جامعه دارد و بکارگیری فناوری‌های نوین برای تعامل موثر با مخاطبان و رفع نیازهای آنها اهمیتی ویژه دارد و از سویی تحول در رفتارهای فرهنگی و سبک زندگی، تابعی از مصرف محصولات و خدمات فرهنگی است، توجه به توسعه صنایع فرهنگی به منظور ارتقا کمی و کیفی محصولات و خدمات فرهنگی مهمترین راهبرد برای ارتقا فرهنگ عمومی در جامعه است. در این راستا، شکل‌دهی زنجیره ارزش صنایع فرهنگی، توسعه کسب و کارهای  فرهنگی، تجاری‌سازی محصولات و خدمات فرهنگی، توسعه ویژند(برند) های بومی در بازارهای فرهنگی، مهمترین اقدام برای توسعه صنایع فرهنگی است.
   بر این اساس و با توجه به ماموریت های دو نهاد نامبرده تفاهم‌نامه ای بین دبیرخانه شورای فرهنگ‌ عمومی کشور به نمایندگی سیدمجید امامی به عنوان دبیر شورا و وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی علیرضا شاهمیرزایی به عنوان معاون تجارت و خدمات وزارت صمت به امضا رسید.
   این تفاهم نامه در پی اهداف زیر بین شورای فرهنگ عمومی و وزارت صمت منعقد گردید:
   - ارتقا و توسعه زنجیره صنایع فرهنگی کشور مبتنی بر ظرفیت‌های بنیادی فرهنگی و صنعتی در کشور
   - ارتقا و توسعه کسب وکارهای فرهنگی و مبتنی بر فناوری‌های فرهنگی
   - زمینه‌سازی برای رشد و فراگیر شدن ویژندهای ملی و فراملی در حوزه صنایع فرهنگی با رویکرد ایجاد اشتغال مولد و افزایش کاربری فناوری و صنعت دانش‌بنیان فرهنگی
   این تفاهم نامه همچنین تعهدات و اقداماتی را برای دو طرف مشخص نموده است که اهم این تعهدات به شرح زیر است:
   تعهدات و اقدامات اقدامات دبیرخانه شورا فرهنگ عمومی
   - طرح‌ریزی بسته برنامه توسعه صنایع فرهنگی مبتنی بر بازآفرینی بن‌مایه‌های فرهنگ ملی و هویت اقوام
   - هم‌افزاسازی ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور توسعه صنایع فرهنگی در کشور و تاثیرگذاری بر رفتار فرهنگی از طریق ساماندهی مصرف محصولات فرهنگی
   - هم‌گراسازی ظرفیت شوراهای فرهنگی استانی و شهرستانی برای توجه ویژه به بهره‌برداری از بن‌مایه‌های فرهنگی بومی
   تعهدات و قدامات وزارت صمت
   - تنظیم و ارائه بسته خدمات تنظیم‌گری، هدایت، ارزیابی و حمایت از توسعه شرکت‌های نوآور و خلاق
   - مشارکت در برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های توسعه صنایع فرهنگی در کشور
   - مشارکت در  شکل‌دهی شرکت های تخصصی خدمات تامین مالی حوزه صنایع فرهنگی
   - مشارکت در بسترسازی توسعه هاب‌های صنایع فرهنگی بومی و منطقه‌ای
   به منظور پیاده‌سازی این تفاهم‌نامه، کارگروهی متشکل نمایندگان‌ طرف‌های تفاهم‌نامه به صورت ماهانه گزارش عملکرد اجرای تفاهم‌نامه را به مسئولان طرف‌های تفاهم‌نامه ارائه می‌دهند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید