تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار با معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ؛ راه‌اندازی کتابخانه عمومی در تالار مرکزی رشت / بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت، خواسته جامعه فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار با معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ؛ راه‌اندازی کتابخانه عمومی در تالار مرکزی رشت / بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت، خواسته جامعه فرهنگی است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با استقبال از راه‌اندازی کتابخانه عمومی در تالار مرکزی رشت ، بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت را خواسته جامعه فرهنگی استان عنوان کرد .            

به گزارش  هنر گیلان   به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی امروز سه شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱در دیدار با محمدرضا هراتی معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، تلاش مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان را در راستای اجرای رسالت توسعه فرهنگی استان با همکاری و هم افزایی همه مسئولان ذکر کرد .

 وی یکی از اقدامات این مجموعه را احیای هویت فرهنگی گیلان و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای هم‌خانواده عنوان کرد . 

ثقتی با استقبال از راه‌اندازی کتابخانه عمومی در تالار مرکزی رشت ، از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای کمک به توسعه فضاهای کتابخانه ای در نقاط مختلف استان خبر داد و رویکرد این مجموعه را تلاش برای رونق امر کتاب و کتابخوانی توصیف کرد . 

 وی استان گیلان را خطه‌ای مستعد برای فعالیت های فرهنگی خواند و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را از خواسته های مهم جامعه فرهنگی استان و دوستداران کتاب و کتابخوانی دانست . 

 محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این دیدار بیانات مقام معظم رهبری در بازگشت مسئولان کشور به مدیریت جهادی در همه حوزه ها به ویژه حوزه مهم فرهنگی را یادآور شد و با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات امروز کشور حضور جهادی در عرصه های مختلف است ، بر هم افزایی میان دستگاه ها و نهادها با یکدیگر برای حل مشکلات مردم تاکید کرد . 

وی عرصه فرهنگی را میدان مستعد کار و فعالیت های فراوان دانست و تلاش برای ایجاد جذابیت کتاب و کتابخوانی برای کودکان را از مهمترین مقوله های مغفول ماده در جامعه برشمرد .

هراتی با اشاره به وجود سه هزار و ۷۰۰ باب کتابخانه عمومی با هشت هزار کتابدار و ۱۳ میلیون نفر عضو و مخاطب، نیمی از این افراد را کودک و نوجوان عنوان کرد و تلاش مجموعه نهاد کتابخانه ها برای ایجاد بستر افزایش انگیزه مطالعه در آنها را یکی از اولویت‌های این مجموعه برشمرد .

وی ایجاد و توسعه کتابخانه های عمومی در مراکز فرهنگی متعلق به نهادها و سازمان های فرهنگی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با توجه به رویکرد مثبت و سازنده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امری مبارک دانست و تجهیز بخشی از تالار مرکزی رشت به ‌عنوان کتابخانه عمومی را برای دوستداران کتاب ، خبری شیرین و امید بخش عنوان کرد . 

معاون نهاد کتابخانه ها تجهیز کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور را از اولویت های اصلی نهاد پس از تکمیل آن خواند و اراده متولیان را در راستای تکمیل ، تجهیز و بهره برداری کامل این کتابخانه عنوان کرد .

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید