تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » چالش‌های سواد رسانه‌ در سومین هم‌اندیشی فعالان این حوزه بررسی می‌شود

چالش‌های سواد رسانه‌ در سومین هم‌اندیشی فعالان این حوزه بررسی می‌شود

Shokohi
Alireza
29 آبان 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور در ۲۹ آبان ماه خبر داد.            
به گزارش  هنر گیلان   سعید پورابوالقاسم با اشاره به جزئیات و تشریح روند برگزاری سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور، که به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این نشست تخصصی به هم‌اندیشی، تبادل نظر، ارایه تجربیات و ایده‌های نوآورانه و خلاقانه و بررسی چالش‌ها و ارایه راه‌حل‌های حوزه سواد رسانه‌ای اختصاص دارد.
   معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمترین هدف نشست‌های ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور را «استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و ایده‌های نو فعالان حوزه سواد رسانه‌ای در بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و متخصصان این حوزه برای حل مشکلات و چالش‌های سواد رسانه‌ای در کشور و ارایه راهکار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش دامنه فعالیت‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای این وزارتخانه» عنوان کرد.
   وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبات و ابلاغیه‌های مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی، متولی اصلی توسعه سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی در کشور است، خاطرنشان کرد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از همه فعالان سواد رسانه‌ای در کشور دعوت می‌کند تا ایده‌ها و آثار خود را به دبیرخانه این نشست از طریق سامانه اینترنتی به آدرس milconf.ir ارسال کنند.
   در این نشست علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام حامد ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماری از متخصصان و کارشناسان و اساتید حوزه سواد رسانه ای و ... نیز به ایراد سخن خواهند پرداخت.
   
   براساس اعلام روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای نیز دی ماه امسال با موضوع اخبار جعلی، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود. بر اساس برآوردها بیش از ۵۰ هزار کنشگر سواد رسانه‌ای شامل «مربیان و معلمان درس سواد رسانه‌ای دبیرستان‌های کشور، کارشناسان سواد رسانه‌ای بخش‌های فرهنگی، اجرایی، دانشگاهی و رسانه‌ای کشور، نویسندگان، انتشاراتی‌ها، روزنامه‌نگاران، مدرسان، استادان و مولفان سواد رسانه‌ای، تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی مرتبط با سواد رسانه‌ای و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و مدنی مرتبط با فعالیت‌های سواد رسانه‌ای» در کشور فعال هستند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید