تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مرمت بیش از 30 بنای تاریخی ماسوله

مرمت بیش از 30 بنای تاریخی ماسوله

Shokohi
Alireza
27 اردیبهشت 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مرمت بیش از 30 بنای تاریخی ماسوله

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: 21 خانه تاریخی، هشت واحد تجاری و اقدامات مرمتی مساجد در شهرک تاریخی ماسوله با اعتبار 380 میلیون تومانی در سال 94 صورت گرفته است.
 به گزارش هنر گیلان، مهندس رضا علیزاده در نشست با دهیاران فومن و مسئولین استانی که در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد، از تشکیل کارگروه گردشگری دژ تاریخی قلعه رودخان خبر داد و اظهار کرد: 290 میلیون تومان اعتبار برای مرمت و کمپ قلعه رودخان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 93 ، 246 میلیون تومان اعتبار ملی برای شهرستان فومن اخذ شده است، افزود: صد و 76 میلیون تومان برای مرمت قلعه رودخان و 70 میلیون تومان نیز از میزان مذکور برای تکمیل کمپ هزینه شده است.

علیزاده میزان تخصیص اعتبارات ملی قلعه رودخان را در سال‌های 93 و 94 به ترتیب 662 و 150 میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: در اعتبارات استانی سال 93 و 94 به ترتیب 30 و 20 میلیون تومان به شهرستان فومن اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال 93، 30 خانه تاریخی، دو مسجد تاریخی، پنج واحد تجاری و دو مکان فرهنگی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در شهر تاریخی ماسوله مرمت شده است، افزود: 21 خانه تاریخی، هشت واحد تجاری و اقدامات مرمتی مساجد با اعتبار 380 میلیون تومانی در سال 94 صورت گرفته است که این آمار نشان‌دهنده اینست که میزان اعتبارات تخصیص یافته فومن بیش از میانگین استانی است.

علیزاده متذکر شد: جهانی شدن ثبت ماسوله به جد در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در پایان با بیان اینکه 525 هنرمند صنایع دستی در فومن مشغول فعالیت می‌باشند، اظهار کرد: صد و 16نفر از تعداد مذکور تحت پوشش بیمه قرار دارند.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید