تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان

برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان گفت:هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غنی ایثار جهاد و مقاومت است.                                    

به گزارش  هنر گیلان   فرهاد مختاری ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار در سالن اجتماعات ایثارگران رشت با بیان اینکه هنر تئاتر و نمایش به دلیل اینکه بی‌واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند یک ظرفیت بسیار برای اشاعه مفاهیم ارزشمند اسلامی و جهاد تبیین است، اظهار کرد: جریان‌سازی در این جشنواره بسیار مهم است به این منظور یک هفته زودتر از برگزاری جشنواره باید به کمک جبهه انقلاب فرهنگی و ظرفیت‌های رسانه‌ای و هنرمندان، تئاترهای عروسکی در مدارس را آغاز شود؛ لذا دراین‌خصوص اتاق فکری تشکیل شو‌د.
  وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان گفت: باید اجراها در کل استان گیلان تقسیم شود و حتی اگر بتوانیم هنر تئاتر نمایش را به روستاها منتقل کنیم هم در این صورت موفق خواهیم شد.
  مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یکی از اهداف جشنواره تأثیر کودک و نوجوان تئاتر را ترویج فرهنگ غنی ایثار دانست و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غنی ایثار جهاد و مقاومت است لیکن بحث جریان‌سازی و تمرکززدایی بسیار مهم است؛ چون این مهم به مردمی‌سازی تئاتر کمک می‌کند.
  مختاری با تأکید بر لزوم توجه به نهادهای اجتماعی و هنری در کشور در راستای تبدیل‌شدن به یکی از قدرت‌های برتر کشور، بیان کرد: اندیشکده‌های غربی تحلیلی دارند که دنیا تبدیل به هشت قدرت برتر جهانی خواهد شد و برای قدرت برتر شدن قدرت نظامی و سیاسی می‌خواهید؛ ولی لازمه رسیدن به این‌قدرت توجه به نهادهای اجتماعی و بخش خصوصی است.
  وی با بیان اینکه نقالی دفاع مقدس و برگزاری تئاترهای ایثار نقش مهمی در اشاعه فرهنگ شهادت در کشور دارند، تصریح کرد: بحث نقالی دفاع مقدس و تئاتر خیابانی باید در تمامی استان‌ها و در گلزارهای شهدا انجام شود؛ زیرا شهدا گنجینه معرفت، ایثار و شهادت هستند که برای رشد هر جامعه‌ای نیاز است.
  هنر یکی از تأثیرگذارترین ابزار برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت 
  معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تئاتر در استان گیلان حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور دارد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان یک اتفاق بسیار خوب و فرخنده است که می‌تواند ظرفیت‌های گیلان را بیش از بیش به منزله ظهور بگذارند.
  حسین مصطفی‌پور با اشاره به نقش هنر در تبیین قرآن ایثار و شهادت گفت: زبان هنر یکی از تأثیرگذارترین ابزار برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است.
  وی با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به مردم به خصوص نسل جوان افزود: فرهنگ ایثار و شهادت شناسنامه انقلاب اسلامی لذا برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید تمامی نهاد و مسوولان پای‌کار آمده و به انجام این مهم کمک کنند.
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با بیان اینکه استکبار در تمامی عرصه‌ها حملات شدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، گفت: دشمن در ۴۴ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی لحظه‌ای دست از دشمنی برنداشته است.
  مصطفی‌پور با تأکید بر نقش خانواده شهدا در بهتر برگزارشدن جشنواره کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان بیان کرد: باید از ظرفیت خانواده شهدا در تهیه بهترین فیلمنامه در برگزاری تئاتر کودک و نوجوان ایثار استفاده شود.
  برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای نوجوانان
  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه همه مراسمات انقلابی در گیلان با حضور پرشکوه مردم برگزار می‌شود، اظهار کرد: استان گیلان یکی از مردمان ولایت‌مدار در کشور هستند که حتی در فتنه سال ۸۸ هم یک روز زودتر از ۹ دی، انزجار خود را فتنه‌گران نشان دادند.
  محمدرضا داوطلب با اشاره به برنامه دشمنان برای نفوذ به کشور از طرق مختلف گفت: امروز دشمنان کودکان، نوجوان و جوانان و بانوان را مورد هدف قرار می‌دهند؛ زیرا سعی دارد بنیان خانواده و فرهنگ در جمهوری اسلامی را از بین ببرند.
  وی نقش غفلت از فضای مجازی در ایجاد آشوب در کشور را بسیار مهم دانست و افزود: اگر امروز اغتشاشگران به میدان آمدند با امپراطوری فضای مجازی به میدان آمدند و دشمن هم برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی خیلی امیدوار شده بود.
  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان بیان کرد: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل برگزاری تئاتر، کودکان و نوجوانان را با فداکاری‌های دوران دفاع مقدس آشنا کنند.
  دشمن قشر کودک را هدف گرفته است
  رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با بیان این‌که تئاتری ها در شرایطی که جشنواره تئاتر گیلان از سوی دشمنان تحریم شده بود آن را برگزار کردند، اظهار کرد: با همت اهالی تئاتر این جشنواره برگزار و اتفاق خوبی را شاهد بودیم.
  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افتتاح مجموعه سردار جنگل بعد از ۱۷ سال را موجب رونق تئاتر استان دانست و افزود: با برگزاری سومین جشنواره تئاتر ملی ایثار یک رویداد ملی فرهنگی را در استان شاهدیم و باید پیام فرهنگی از این استان به سایر کشور مخابره شود.
  ثقتی با تأکید بر اینکه دشمن قشر کودک را هدف گرفته است، بیان کرد: باید کار را به دست متولیان و جامعه هدف گذاشته شود و دایره مخاطب را با تمهید امکانات و پیوند با رسانه گسترش دهیم.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید