تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » کنسرت موسیقی محلی و ایرانی گروه مهر گیلان در سیاهکل برگزار می‌شود

کنسرت موسیقی محلی و ایرانی گروه مهر گیلان در سیاهکل برگزار می‌شود

oliaee
oliaee
06 خرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 کنسرت موسیقی محلی و ایرانی گروه مهر گیلان در سیاهکل برگزار می‌شود

کنسرت موسیقی محلی و ایرانی گروه مهر گیلان به سرپرستی محمد آفریدون و با حضور استاد بهمن رجبی در مجتمع فرهنگی هنری مهیار دیلمی سیاهکل برگزار می‌شود.
 
 
به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کنسرت موسیقی محلی و ایرانی گروه مهر گیلان به سرپرستی محمد آفریدون و با حضور استاد بهمن رجبی روز یکشنبه ۹ خرداد ساعت ۲۰ در سالن مجتمع فرهنگی هنری مهیار دیلمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل برگزار می‌شود.

اعضای گروه مهر گیلان در این کنسرت را محمد آفریدون (سرپرست گروه و نقاره)، بهزاد زمانی (سنتور)، فرشاد بالایی (کمانچه)، دانش خشرو، حمید مصطفوی و علی زحمتکش (خواننده)، حسین عاقل (دایره)، شقایق دلیر (تار)، حامد روشنی (لبک) شیدا دادراست (سه تار)، فتانه آل ابراهیم و سانیا شکری (همخوان) و با حضور استاد بهمن رجبی تشکیل می‌دهند.

 کنسرت موسیقی محلی و ایرانی گروه مهر گیلان در سیاهکل برگزار می‌شود


استاد بهمن رجبی متولد ١٣١٧ بزرگترین معلم تنبک نوازی ایران می باشد و سالها به عنوان معلم، سخنور و نویسنده در عرصه موسیقی فعالیت می کند. کتاب های تنبک و نگرشی به ریتم، کتاب آموزش تنبک برای دوره ابتدایی، متوسطه، عالی و فوق عالی از تالیفات اوست.

وی اجراهای زیادی در ایران و خارج از کشور داشته، اجرای قطعه زیبای سواران دشت امید با حسین علیزاده، اجرای قطعات با پرویز مشکاتیان، رضا شفیعان، اجرا در جشن فرهنگ و هنر شیراز، اجرا با ارکستر ملل، تکنوازی و سخنرانی در دانشگاه های تهران و شیراز و دیگر استان های کشور، معرفی ساز تنبک در چند سال پیش به دعوت کنسرواتوار شهر لیون فرانسه در جمع دانشجویان موسیقی آن کشور و... .

رجبی با تکنوازی و سخنرانی ثابت کرد که تنبک کاملترین ساز کوبه ای دنیاست و یا جانز ویلیامز گیتاریست توانای غربی بعد از ملاقاتش با بهمن رجبی بعد دیدن تنبک نوازی اش از تنبک به عنوان کاملترین ساز کوبه ای دنیا یاد کرد، ١١ نوع ریز از ریزهای شانزده گانه، تکنیک های بسیار زیبا، عین ملودی ساز زدن و... .

به جرات می توان گفت تمام تنبک نوازهای معاصر ایران یا مستقیم شاگرد ایشان بوده یا غیر مستقیم تحت نوازندگی ایشان قرار گرفته اند.
دسته بندی :  خبرها / موسیقی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید