تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد برگزاری ششمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد برگزاری ششمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در گیلان

Shokohi
Alireza
08 خرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد برگزاری ششمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت در استان گیلان برگزار می‌شود.
به گزارش هنر گیلان،  امیر محمدپور ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت سالروز میلاد این امام همام و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در استان گیلان برگزار می‌شود.

وی گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب «ویژه کودکان 11 سال»، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان تا 17 سال و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ویژه جوانان و بزرگسالان از عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در جشنواره مذکور است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌‎های مسابقه می‌توانند به تمام کتابخانه‌های عمومی گیلان مراجعه کنند، ادامه داد: مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیستم تیرماه 1395 است و داوری آثار رسیده به این جشنواره نیز روز دهم مرداد سال 95 برگزار می‌شود.

محمدپور به پایین بودن سرانه کتابخوانی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تنها نهاد کتابخانه‌ها نمی‌تواند در اشاعه فرهنگ کتابخوانی اقدام موثری داشته باشد و باید دیگر نهادهای مربوطه در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه ایران در آستارا ایجاد شده است، تصریح کرد: آستارا دارای پیشینه فرهنگی بالایی بوده و به ازای هر 100شهروند آستارایی یک‌متر و 60 سانتی‌متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد و برای همین تعداد آستارایی تنها دو نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستان هستند.

این مسؤول درباره راه‌اندازی سامانه www.samanpl.ir کتابخوانی مجازی سراسری اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه، علاقه‌مندان به استفاده از کتاب در فضای مجازی می‌توانند با عضویت در یک کتابخانه از تمام کتابخانه‌های سراسر کشور که به این سامانه متصل هستند خدمات دریافت کنند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید