تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » 19 هزار هنرمند صنایع دستی گیلان پروانه تولید دارند

19 هزار هنرمند صنایع دستی گیلان پروانه تولید دارند

oliaee
oliaee
12 خرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 19 هزار هنرمند صنایع دستی گیلان پروانه تولید دارند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: 19هزار هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی در استان پروانه تولید دارند.
 
به گزارش هنر گیلان، سلمان شاه محمدی افزود: بیش از 19هزار هنرمند صنایع دستی در استان شناسایی شده اند که از این تعداد، شش هزار و 300 نفر بیمه هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای این استان در تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی با کیفیت ممتاز، باید برنامه ریزی و زمینه سازی لازم برای توسعه صادرات صنایع دستی انجام شود و موجبات رونق اقتصادی، اشتغالزایی و برندسازی محصولات مذکور فراهم شود.
شاه محمدی مقوله بیمه را یکی از دغدغه های هنرمندان دانست و بیان کرد: باید تلاش شود تا این مشکل با تعامل و برنامه ریزی مرتفع شود.
وی گفت: گروه های کارشناسی متشکل از کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و تامین اجتماعی از مراکز کارگاهی هنرمندان صنایع دستی بازدید و در صورت تایید فعالیت آنان در راستای استمرار خدمات بیمه ای به تامین اجتماعی معرفی می شوند.
وی به جلسه های مکرر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با مسئولان استانی و کشوری برای رفع مشکلات بیمه ای هنرمندان اشاره و بیان کرد: معاونت میراث فرهنگی این اداره کل با جدیت برای رفع مشکل بیمه و اخذ تسهیلات صنعتگران صنایع دستی تلاش می کند.
شاه محمدی با تاکید بر این موضوع که صنایع دستی بخشی از گونه گردشگری فرهنگی را تشکیل می دهد و این گونه گردشگری امروز مخاطبان بسیاری دارد، گفت: اهتمام به کیفیت افزایی و تلاش برای خلق محصولات کاربردی با استفاده از مواد طبیعی و با کیفیت می بایست بیش از همیشه مد نظر تولیدکنندگان هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان قرار بگیرد.
از 90 رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون شش هزار و 300 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و …برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است./ایرنا
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید