تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور: مساجد کانون‌های مهم فرهنگی برای مقابله با توطئه دشمنان هستند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور: مساجد کانون‌های مهم فرهنگی برای مقابله با توطئه دشمنان هستند

Shokohi
Alireza
25 بهمن 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مساجد کانون‌های مهم فرهنگی برای مقابله با توطئه دشمنان هستند.            
به گزارش  هنر گیلان  حجت الاسلام کمال خداداده روز سه‌شنبه در دیدار با آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و در جلسه شورای فرهنگی مصلای صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان گفت: امروز همه وظیفه دارند تا از مسجد به بهترین نحو استفاده کرده و کارکردها مساجد را به واقعیت کلام و عمل نزدیک کنیم.
   وی اظهار داشت: مساجد کانون‌های مهم فرهنگی برای مقابله با توطئه دشمنان هستند از این رو باید به موضوع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تر داشت و فعالیت‌ها این کانون‌ها را با مساجد در هم آمیخت.
   وی با تقدیر از نقش آیت الله محمودی در دوران انقلاب اسلامی گفت: آیت الله محمودی مورد اعتماد امام راحل بوده و شور انقلاب ایشان از دوران ابتدایی شکل‌گیری نهضت انقلابی در شهرستان ورامین حاکم بوده است.
   
   خداداده تصریح کرد: امروز تمامی خیر و برکت فعالیت تمامی مساجد به جامعه ارزانی شده و برادران و خواهران همسنگر ما در مساجد با دست خالی و انگیزه والا و عالی، کار را هدایت کرده و پیش می‌برند.
   وی تصریح کرد: هر چند که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش دارد تا حمایت‌های مادی و معنوی و تسهیلگری امور را در حد توان انجام دهد ولی، این ستاد به دنبال ورود به حوزه عمران، تجهیز و یا کمک‌های بلاعوض نیست و تلاش دارد تا با ایجاد شبکه‌ای قوی و تشکیلاتی و با ایجاد انگیزه و کار مدیریتی، مردم را پای کار مساجد آورد.
   رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تأکید کرد: اگر مردم پای کار مساجد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن باشند، قطعا اثرگذاری بیشتری نصیب جامعه می‌شود و شاخصه‌های فرهنگی و هنری مساجد به سمت نظام ولایی و توحیدی ارتقاء پیدا می‌کند.
   
   وی با اشاره به فعالیت مسجد صاحب‌الزمان(عج) ورامین به عنوان مصلای نماز جمعه گفت: تمامی مساجد و کانون‌های مصلاها باید نقش مسجد صاحب‌الزمان(عج) را به خود گرفته و تمامی فعالیت‌های طول هفته را به حصول نتیجه در اجتماع بزرگ مؤمنین در نماز جمعه معطوف کنند.
   خداداده اظهار داشت: لازم است تا نظامی طراحی گردد که هر یک از مساجد در زمان برگزاری نماز جمعه بسته به امکانات، میزبان برگزاری برنامه‌های فرهنگی نظیر سرود، تئاتر خیابانی، مسابقات کتابخوانی باشند و کانون‌های مساجد با اجتماع در محل اقامه نماز جمعه، نقش خود را در این اجتماع عظیم مؤمنین ایفا کنند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید