تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » سطح آموزشگاه های موسیقی گیلان در حد مراکز دانشگاهی است

سطح آموزشگاه های موسیقی گیلان در حد مراکز دانشگاهی است

Shokohi
Alireza
17 خرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 سطح آموزشگاه های موسیقی گیلان در حد مراکز دانشگاهی است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: نحوه ارائه مجوز به آموزشگاه های موسیقی استان، بسیار سخت گیرانه است و سطح آموزشگاه های موسیقی گیلان در حد مراکز علمی و دانشگاهی است.
به گزارش هنر گیلان،  سید وحید فخر موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور پروانه برای فعالیت آموزشگاه‌های موسیقی بسیار تخصصی و سختگیرانه است و به‌گونه‌ای نیست که هر فردی بتواند به راحتی مجوز دریافت کند.
وی به آموزش سازها و رشته‌های مختلف موسیقی در آموزشگاه‌‌های موسیقی گیلان اشاره و اضافه کرد: یک‌سری آموزشگاه‌های تخصصی ویژه کودکان وجود دارند و از سن کودکی آموزش‌ ارائه می‌کنند.
فخر موسوی با تأکید براینکه موسیقی هنری است که باید از سن کودکی استعدادیابی شود، اظهار کرد: در زمان حاضر سه مهدکودک هنرهای تجسمی در گیلان دایر است و مجوز آموزش موسیقی به کودکان را دارا هستند.
وی از درخواست صدور دو پروانه تاسیس مهد تخصصی موسیقی کودک و خردسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: صلاحیت تخصصی متقاضیان مذکور در حال بررسی است و پس از تأیید از طرف مرکز آموزش‌های هنری تهران، پروانه فعالیت آنها صادر می‌شود.
گیلان از استان‌هایی محسوب می‌شود که استعداد بسیاری در زمینه موسیقی کلاسیک و بومی محلی دارد و استادان و نخبگان ویژه‌ای از گیلان در کشور و حتی جهان فعالیت دارند.
در زمان حاضر 20 آموزشگاه آزاد موسیقی در استان فعال است.
دسته بندی :  خبرها / موسیقی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید