تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » راه‌اندازی کتابخانه سیار در آستارا ضروری است

راه‌اندازی کتابخانه سیار در آستارا ضروری است

Shokohi
Alireza
10 اسفند 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا گفت: این شهرستان تا کنون فاقد کتابخانه سیار بوده است و از این رو راه‌اندازی چند کتابخانه سیار برای خدمات‌رسانی به نقاط حاشیه‌ای ضرورت دارد.       به گزارش  هنر گیلان  رامش انورزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چهار باب کتابخانه در حال حاضر در شهرستان آستارا فعال هستند که یکی کتابخانه مرکزی، یکی در باغ ملی، یکی در لوندویل و یکی هم در روستای ویرمونی است.
وی افزود: این کتابخانه‌های ثابت به طور کامل جمعیت شهرنشین را زیر پوشش قرار می‌دهند اما با توجه به بعد مسافت، امکان استفاده روستاییان و حاشیه‌نشینان از امکانات این کتابخانه‌ها وجود ندارد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا اظهار کرد: بر همین اساس راه‌اندازی چند کتابخانه سیار در این شهرستان ضروری است تا به صورت دوره‌ای به نقاط حاشیه‌ای و روستاها سرکشی و امکان استفاده از منابع کتابخانه‌ای را برای قشرهای کم‌برخوردار فراهم کند.
وی اضافه کرد: پیش‌تر پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت که بی‌نتیجه ماند اما در نهایت در آخرین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار آستارا قول مساعدی داد تا یک دستگاه خودرو برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه سیار به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص دهد.
انورزاده عنوان کرد: پس از دریافت خودرو با کمک کمیته برنامه‌ریزی آستارا و تجهیز آن نیز باید نسبت به جذب نیروی انسانی برای خدمات‌رسانی با کتابخانه سیار اقدام شود که امید می‌رود در این زمینه هم پشتیبانی لازم از سوی مجموعه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.
۶۲ هزار و ۲۵۰ جلد کتاب در زمینه‌های گوناگون در کتابخانه‌های شهرستان آستارا موجود است و نزدیک به سه هزار نفر در حال حاضر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.
شهرستان آستارا که بیش از ۵۰ روستا دارد، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید