تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان داشت؛ برگزاری محافل قرآنی شعبانیه، موجب تقویت انگیزه قاریان جوان استان شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان داشت؛ برگزاری محافل قرآنی شعبانیه، موجب تقویت انگیزه قاریان جوان استان شد

Shokohi
Alireza
16 فروردین 1402
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، برگزاری محافل قرآنی شعبانیه در 10 شهرستان استان را موجب تقویت انگیزه قاریان جوان عنوان کرد.                                                 

به گزارش  هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ رضا ثقتی عصر سه‌شنبه 15 فروردین ماه 1402 در مراسم اختتامیه محافل قرآنی شعبانیه که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، احمد ابوالقاسمی استاد پیشکسوت و داور بین المللی قرآن و دیگر قاریان استانی و ملی در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد؛ اظهار داشت: محافل ۱۰گانه قرآن در شب‌های ماه معظم شعبان، برنامه ای به مثابه پیشواز ورود به ماه مبارک رمضان بود که در 10 شهرستان استان، 10 قاری بین المللی حضور داشتند و به قرائت کلام الله مجید پرداختند.

وی این محافل را  فرصتی خواند که پس از دو سال از همه گیری کرونا، محافل قرآنی قوت و رونق گیرد و ادامه داد: انتخاب زمان مناسب این حرکت، از ویژگی‌های دیگری بود تا بگوییم قرآن به همه ماه‌ها و خصوصا شعبان که ماه جشن و سرور است هم تعلق دارد.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد شور و انگیزه قرآنی از دیگر شاخصه‌های این حرکت قرآنی در استان بود و برگزاری محافل قرآنی شعبانیه، انگیزه‌ای برای قرآن‌آموزان نوجوان و جوان ایجاد کرد و در تلاش هستیم این محافل بدون تعطیلی و به صورت مستمر، به کار خود ادامه دهد.

 ثقتی همچنین از امامان جمعه، فرمانداران و متولیان مساجدی که این محافل قرآنی در آنجا برپا شد، قدردانی کرد.

در آغاز این مراسم؛ سیدابوالفضل حسینی قاری جوان لاهیجانی آیاتی از قرآن را تلاوت کرد، همچنین گروه تواشیح و همسرایی تسنیم از بندر انزلی به اجرا پرداخت؛ و استاد محمود لطفی‌نیا از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان هم آیاتی از قرآن را تلاوت کرد.

در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاد ابوالقاسمی استاد پیشکسوت و داور بین المللی قرآن، از برگزارکنندگان محافل قرآنی شعبانیه ، قاریان کلام الله مجید و رسانه هایی که اخبار مرتبط با محافل قرآنی شعبانیه را منعکس کردند، با اهداء لوح، قدردانی شد.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید