تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اثر فیلمساز گیلانی از سیزدهمین جشنواره «We Care» هند جایزه گرفت

اثر فیلمساز گیلانی از سیزدهمین جشنواره «We Care» هند جایزه گرفت

oliaee
oliaee
31 خرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 اثر فیلمساز گیلانی از سیزدهمین جشنواره «We Care» هند جایزه گرفت

فیلم‌ کوتاه «وقتی که نور می تابد» به کارگردانی شهریار پورسیدیان، فیلمساز جوان و موفق گیلانی از سیزدهمین جشنواره «We Care» هند جایزه گرفت.
 
 به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از میان فیلم های ایرانی ارسال شده به سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم we care هند در بین ۹۸۲ فیلم جهان تعداد هفت فیلم کوتاه جز برندگان این جشنواره اعلام شده است.

از میان این فیلم ها، شش فیلم که در اولین دوره ی جشنواره بین المللی فیلم پرواز (ویژه مسایل معلولیت) حضور داشتند از طریق این جشنواره در سیزدهمین جشنواره فیلم We Care شرکت کردند.

در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه تا سی دقیقه این جشنواره «وقتی که نور می تابد» به کارگردانی شهریار پورسیدیان جایزه چهارم این بخش را دریافت کرد.

فیلم «وقتی که نور می تابد» پیش از این به بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم هنر مدرن و فیلم معنوی – اخلاقی کشور ارمنستان، دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تهران راه پیدا کرده بود.

این فیلم همچنین تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و خارجی شده است که از میان آنها می توان به  جایزه بهترین فیلم با موضوع عشق از ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو، جایزه اصلی بهترین فیلم از جشنواره بین المللی فیلم تگزاس آمریکا، جایزه بهترین فیلم در بخش امید از پنجمین جشنواره بین المللی سائوپائولو برزیل، تندیس سیمین بهترین فیلم از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد تهران اشاره کرد.

جشنواره «We Care» که یکی از بزرگترین جشنواره‌ها در نوع خود است هر ساله با هدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید