تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: توجه به «تنوع فرهنگی» وحدت ملی را تقویت می‌کند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: توجه به «تنوع فرهنگی» وحدت ملی را تقویت می‌کند

Shokohi
Alireza
01 خرداد 1402
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: وظیفه همگانی ما پرداختن به تنوع فرهنگی و نمایش تعامل میان اقوام ایرانی است. توجه و تمرکز به تنوع فرهنگی وحدت ملی را چندین برابر تقویت می‌کند.              
به گزارش  هنر گیلان   سید مجید امامی یکشنبه شب در آیین «تجلیل از تنوع فرهنگی» در فرهنگسرای نیاوران افزود: تنوع فرهنگی در جامعه ما بیانگر وحدت در کثرت و درعین حال کثرت در وحدت است. جامعه ما جهانی سرشار از گل‌های رنگارنگ فرهنگی است که در کنار هم فرش بزرگ ایران در طول تاریخ از قبل از اسلام تا دوران اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی را تشکیل داده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: احترام به گوناگونی‌های فرهنگی در قانون اساسی و سیاست‌های فرهنگی ‌جمهوری اسلامی و مواضع رهبران کشور نهادینه شده و وظیفه داریم به تنوع فرهنگی که در حال تعامل میان اقوام است بپردازیم.
امامی گفت: در برابر تصویرسازی اشتباه از ایران و وحدت اقوام، وظیفه داریم به صورت ویژه به تنوع فرهنگی و جلوه های گوناگون فرهنگی ایران را به نمایش بگذاریم، اگر این ظرفیت مورد توجه و تمرکز قرار گیرد حتما وحدت ملی ما چندین برابر می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با قدردانی از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین امور خارجه و مجلس شورای اسلامی افزود: تنوع میراث فرهنگی ملموس و ناملموس الهام بخش اقتدار فرهنگی ایران برای تعامل با جهان شرق و غرب است اگر اقوام ایران در تعامل نبود و پیام آور صلح نبود تا امروز ایران نیز نبود.

وی گفت: اگر مقتدرانه از تنوع فرهنگی سخن می گوییم به این علت است که اهل صلح و تعامل و گفت وگو هستیم اما امپریالیسم غربی و آپارتاید فرهنگی که بعضی از رژیم های مجعول جهان دارند باعث نگرانی است، از جهان می‌خواهیم به ملت مظلوم فلسطین که مورد تهاجم آپارتاید فرهنگی رژیم صهیونیستی است توجه بیشتری داشته باشند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید