تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا: آثار نمایش خانگی سال‌هاست از صداوسیما مجوز می‌گیرند/ برخی اظهارنظرها ناآگاهانه است

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا: آثار نمایش خانگی سال‌هاست از صداوسیما مجوز می‌گیرند/ برخی اظهارنظرها ناآگاهانه است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا با تاکید بر این که موضوع تنظیم گری سازمان صدا و سیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر دارای مبانی قانونی است و امر جدیدی نیست، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو نماینده در هر یک از شوراهای مجوز تولید و مجوز پخش ساترا خواهد داشت.            
به گزارش  هنر گیلان    محمد صادق افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را یک تقسیم کار میان وزارت فرهنگ و صداوسیما خواند و توضیح داد: این دو مجموعه که دو تنظیم گر اصلی حوزه محتوای فضای مجازی هستند برای هماهنگی بیشتر به چنین تقسیم کاری نیاز داشتند. 
   وی افزود: موضوع تنظیم گری سازمان صدا و سیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر دارای مبانی قانونی است و امر جدیدی نیست. از سال ۱۴۰۰ در قانون بودجه سالانه کشور تکلیف این حوزه بر عهده سازمان صدا و سیما قرار گرفته است و برای انجام ماموریت‌های صدا و سیما در حوزه تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر بودجه ای به صورت سالانه تخصیص داده می‌شود. بنابراین اشخاصی که ادعا می‌کنند که از فردای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است صدا و سیما مسئول تنظیم گری نمایش خانگی باشد احتمالا اطلاعات دقیقی ندارند. 
   
   افراسیابی تاکید کرد: آنها دقت نمی‌کنند که از سال ۱۴۰۰ تا کنون طبق قانون بودجه سالانه مصوب مجلس شورای اسلامی تا کنون تنظیم گر حوزه نمایش خانگی سازمان صدا و سیما بوده است و اگر امروز حدود ۴۰۰ سکو در حوزه صوت و تصویر فراگیر فعالیت دارند این سکوها با مجوز صدا و سیما فعالیت می‌کنند. اگر شاهد پخش سریال های نمایش خانگی هستیم این سریال ها عمدتا مجوز دارند و از ساترا به عنوان نماینده سازمان صدا و سیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر مجوز دارند. بنابراین به نظر می‌رسد عمده جو سازیهای برخی رسانه های خاص پیرامون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف عملیات روانی و تخریب دولت سیزدهم و سازمان صدا و سیما است.
   به نظر می‌رسد عمده جو سازی‌های برخی رسانه های خاص پیرامون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف عملیات روانی و تخریب دولت سیزدهم و سازمان صدا و سیما است
   به گفته معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا، صدور مجوز، نظارت و بازبینی مقررات تبلیغات در حوزه صوت و تصویر فراگیر بر عهده صدا و سیما است اما برای عدم بروز اختلاف و هماهنگی بین دستگاهی، دو نماینده وزیر ارشاد در شورای مربوط به آن حضور خواهند داشت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو نماینده نیز در هر یک از شوراهای مجوز تولید و مجوز پخش ساترا خواهد داشت.
   به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صدور مجوز و نظارت بر حوزه کتاب، موسیقی، تبلیغات و بازی‌های رایانه‌ای به طور کلی برعهده وزارت ارشاد است. همچنین صدور مجوز و نظارت بر حوزه خبرگزاری ها نیز برعهده وزارت ارشاد خواهد بود.
   صدور مجوز، نظارت و رگلاتوری (تنظیم‌گری) رسانه‌های «کاربر محور» (مانند آپارات، نماشا و تماشا) و «ناشر محور» (VODها) و شبکه نمایش خانگی و مجوزها در زمینه تولید سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی برعهده صدا و سیما است.
دسته بندی :  خبرها / مجله هنر گیلان
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید