تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: هتل ایران رشت موزه چندوجهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: هتل ایران رشت موزه چندوجهی می‌شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: هتل ایران رشت موزه چندوجهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تبدیل هتل ایران رشت به موزه منطقه‌ای خبر داد و گفت: هتل ایران واقع در میدان شهدای ذهاب رشت تبدیل به موزه چندوجهی می‌شود.
به گزارش هنر گیلان، رضا علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های میراث فرهنگی این شهرستان با اشاره به تبدیل هتل ایران به موزه منطقه‌ای اظهار کرد: تبدیل هتل ایران به موزه نمایشگاهی چندوجهی مد نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی، تلفیق موزه هتل ایران با میدان فرهنگی شهدای ذهاب رشت را سبب ایجاد جذابیت بیشتر عنوان کرد و افزود: اجرای پروژه مذکور نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار است و بخشی از آن از منابع ملی و بخش دیگر از منابع استانی باید تامین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه از بازسازی بقعه شیخ زاهد گیلانی خبر داد و بیان کرد: بقعه مذکور یکی از سایت‌های بسیار حساس در استان است.

علیزاده با بیان اینکه گنبد بقعه شیخ زاهد گیلانی در سال‌های گذشته مرمت شده است، تصریح کرد: کاشی‌کاری‌ها در بقعه مذکور انجام شده اما بازسازی پروژه ادامه‌دار است.

وی، اتمام بازسازی بقعه شیخ زاهد گیلانی را نیازمند 500 میلیون اعتبار عنوان کرد و گفت: با اختصاص اعتبارات مذکور بازسازی بقعه شیخ زاهد گیلانی به اتمام می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان، خاطرنشان کرد: 15 شهریورماه امسال نمایشگاه مذکور در منطقه آزاد انزلی دایر می‌شود.

علیزاده، سطح برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گیلان را ملی خواند و یادآور شد: اقدام‌ها و هماهنگی لازم به منظور برگزاری نمایشگاه مذکور انجام شده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی گیلان سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کردند، اظهار کرد: امسال به‌دنبال اعزام هنرمندان صنایع دستی استان به نمایشگاه‌های بین‌المللی هستیم تا بتوانیم صنایع دستی گیلان را در بازارهای جهانی عرضه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد دو وب‌سایت بازارچه مجازی توسط این سازمان خبر داد و افزود: وب‌سایت فرصت مناسبی برای ارائه مطلوب محصولات صنایع دستی گیلان است.

علیزاده با تأکید بر کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی روزمره، بیان کرد: آموزش مناسب با سبک زندگی امروزی در راستای کاربردی کردن صنایع دستی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید