تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » سه زن در مواجهه با جنگ/ قصه به اپیزود «بیداری در ساعت ۲۵» رسید

سه زن در مواجهه با جنگ/ قصه به اپیزود «بیداری در ساعت ۲۵» رسید

Shokohi
Alireza
03 مرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 سه زن در مواجهه با جنگ/ قصه به اپیزود «بیداری در ساعت ۲۵» رسید

فیلمساز گیلانی از تصویربرداری فیلم کوتاه «بیداری در ساعت ۲۵» تا ۱۵ روز دیگر در تهران خبر داد.
به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، طوفان نهان قدرتی کارگردان گیلانی عرصه فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم «بیداری در ساعت ۲۵» که مشغول ساخت آن است، گفت: از چند سال پیش ساخت یک مجموعه سه اپیزودی با موضوع دفاع مقدس را آغاز کردم که اپیزود اول آن با نام «مردمک های پریشان» روایت کننده قصه زنی بود که همسرش یک سرباز بود. داستان اپیزود دوم با نام «ترانه ای برای روباه» که موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین اثر ویدیویی از  بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد، نیز درباره زنی بود که همسرش مفقودالاثر شده بود.

وی افزود: داستان «بیداری در ساعت ۲۵» به عنوان سومین اپیزود این مجموعه در راستای دو اپیزود قبل، درباره جنگ و تاثیرات آن بر زنان و کودکان است. این فیلم روایت کننده مشکلات یک جانباز شیمیایی است که همسرش ۲۵ سال از او در خانه مراقبت می کند، اما او در نهایت در خانه شهید می شود و قصه اصلی از همین جا آغاز می شود. در واقع «بیداری در ساعت ۲۵» درباره مواجهه یک زن با پسوند «همسر شهید بودن» است.

نهان قدرتی ادامه داد: تصویربرداری «بیداری در ساعت ۲۵» تا ۱۵ روز دیگر در سه مکان اصلی در تهران آغاز می شود. به طوری که یک خانه، باغ موزه دفاع مقدس و یک مزون عروس اصلی‌ترین مکان های ما برای تصویربرداری این فیلم کوتاه است. عوامل «بیداری در ساعت ۲۵» بسیار حرفه ای هستند و برخی از بازیگران آن سابقه دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را نیز در کارنامه کاری خود دارند.

این کارگردان عنوان کرد: در چند سال اخیر تولید فیلم کوتاه با موضوع جنگ تحمیلی به صورت چشمگیری کاهش یافته است و در صورت ادامه این روند باید شاهد فراموشی این واقعه مهم تاریخی باشیم. متولیانی که همواره شعار حمایت از آثار دفاع مقدسی را سر می دهند باید دست از شعار دادن برداشته و بیشتر عمل کنند.نهان قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه اولین فیلم بلند سینمایی خود با مضمون - اجتماعی خانوادگی هستم که تصویربرداری آن از اوایل پاییز آغاز می شود.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید