تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه: خبرگزاری فارس رسانه‌ای پرمخاطب در سرزمین گیل و دیلم است/ صنعت رو به رشد رسانه‌های بومی گیلان

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه: خبرگزاری فارس رسانه‌ای پرمخاطب در سرزمین گیل و دیلم است/ صنعت رو به رشد رسانه‌های بومی گیلان

Shokohi
Alireza
16 مرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه: خبرگزاری فارس رسانه‌ای پرمخاطب در سرزمین گیل و دیلم است/ صنعت رو به رشد رسانه‌های بومی گیلان

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: خبرگزاری فارس در راستای اعتمادسازی گام‌های بلندی برداشته و یکی از پرمخاطب‌ترین منابع خبری در سرزمین گیل و دیلم است.
به گزارش هنر گیلان، سیدرضا سیددانش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی برای پاسداشت تمام اهالی دنیای خبر بوده که با وجود موانع و مشکلات عاشقانه در این وادی گام بر می‌دارند.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری فارس افزود: خبرگزاری فارس گیلان طی سال‌های اخیر توانسته در راستای اعتمادسازی گام‌های بلندی بردارد و با استفاده از ابزار رسانه‌ای و نیروهای ماهر در روزآمدی و سرعت بخشیدن به اطلاع‌رسانی صحیح اقدام کرده است.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: خبرگزاری فارس به عنوان یکی از پر مراجعه‌ترین منابع خبری سرزمین گیل و دیلم توانست حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

وی درباره کثرت نشریه و مطبوعات در گیلان پس از تهران و طی کردن مسیر برای کیفی‌سازی آنها گفت: اکنون سال‌هاست پیشرفت و تکامل علم و دانش طوفانی از اختراعات و ابداعات به‌راه انداخته که می‌توان گفت صنعت رو به رشد رسانه‌ای یکی از آنها است.

سیددانش با بیان اینکه گیلان استان فرهنگی با ریشه‌های کهن و اندیشه‌های کاوشگر است، تصریح کرد: سال‌های اخیر اوج شکوفایی کمی و کیفی جراید محلی و رسانه‌های بومی بوده است.

وی گفت: جوانان بسیاری با کوله باری از عشق و باوری روشن به عرصه مطبوعات گیلان که هر نگاه صاحب انصافی می‌تواند تاثیر این حضور را در مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان ببیند، ورود کرده‌اند.

عضو گروه مطالعاتی نخبگان با اشاره به اینکه انسان‌های فرهیخته‌ای با تمرین و ممارست فراوان پله‌های تکامل و ترقی را طی کرده‌اند، یادآور شد: این افراد با امتزاج فرهنگ و هنر تبلوری رسانه‌ای را در تحولی عمیق با امیدهای بسیار رقم زده‌اند که اقبال مخاطبان را نیز به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: به یقین نیروی انسانی عاشق و مسؤولیت‌پذیر سرمایه‌ای بسیار گرانسنگ برای داشتن کیفیتی بالاتر است که آموزش اندیشه‌های جوان همراه با انتقال تجربیات پیشکسوتان عرصه خبر را نیز طلب می‌کند.

سیددانش به جایگاه ویژه اطلاع‌رسانی در عصر ارتباطات اشاره کرد و گفت: در عصر انفجار اطلاعات خبررسانی چنان فراگیر شده که یکی از مؤلفه‌های شناخت روابط عمومی کارآمد در ارزیابی‌ها، تعامل سازنده با خبرنگاران و انعکاس دستاوردها در کنار داشتن دانش، مهارت فنی و سوابق تجربی موفق و… مطرح است.

وی یادآور شد: اکنون جهان مدیون خبرنگاران پرتلاش و شریفی است که عمر و زندگانی خود را بر سر این حرفه پر خطر گذاشته‌اند ضمن اینکه خبرنگاران مزدوری نیز هستند که با زیر پا گذاشتن شرف و وجدان کاری خود برای استکبارِ جهانی بازار گرمی می‌کنند که ما را با آنها کاری نیست.

این فعال رسانه‌ای گیلان حرفه خبرنگاری را برای عاشقان آن مقدس خواند و خاطرنشان کرد: خبرنگاران واقعی به دنبال حقیقت می‌روند تا آن را به اطلاع مردم برسانند.

وی جایگاه اصحاب رسانه را دارای اهمیت بسیاری دانست و تصریح کرد: در مسیر دو دهه فعالیت‌های رسان‌ای خود، دهها بار با شخصیت‌های برجسته مصاحبه داشته‌ام و به عنوان گزارشگر ویژه توصیف‌گر همدلی‌های مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات بوده‌ام و قاطعانه می‌گویم در تمام سال‌های فعالیت خود، حرفه‌ای به اندازه خبرنگاری سخت و با فشار عصبی بالا نیافته‌ام.

به گفته سیددانش، خبرنگاری حرفه‌ای است که اگر عاشق نباشی کم می‌آوری و در راه می‌مانی و این عشق خالصانه موجب جایگاه ویژه این عرصه می‌شود.

وی نقش عکاسان خبری را نیز برجسته خواند و متذکر شد: همدلی و هم‌آوایی عکاسان و تصویرگران لحظه‌های خبر فراموش نشدنی است، زنان و مردان با همتی که دوربین را برداشته و با گام‌های استوار و چشمان تیزبین خود به متن حادثه می‌روند تا صحنه‌ای از قلم نیفتد.

عضو شورای پژوهشی فرهنگ و رسانه با گرامیداشت یاد خبرنگاران شهید خاطرنشان کرد: خبرنگارانی بودند که در دوران دفاع مقدس جان بر کف به جبهه‌ها رفتند تا روایت‌گر حماسه‌ای باشند که تاریخ انقلاب اسلامی را به رفیع‌ترین قله‌های افتخار رسانند.

وی شهید صارمی را از جمله شهدای خبرنگاری دانست که شرافت این حرفه را آبرو و اعتبار ویژه بخشید.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید