تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش بمناسبت دهه کرامت اعلام شد

برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش بمناسبت دهه کرامت اعلام شد

Shokohi
Alireza
16 مرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش بمناسبت دهه کرامت اعلام شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش با تشریح برنامه های این اداره به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌ صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.
به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، بهرام خوشحال گفت: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (علیه السلام) می‌باشد.

وی ادامه داد: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. روز میلاد بانوی کم نظیری را روز دختر نام گذاری کرده اند تا الگویی باشد برای دختران جامعه.

این مسئول گفت: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است. یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌ صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

خوشحال افزود: دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان می‌باشد. چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است.

به گفته وی؛ تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه ( س) و امام رضا (ع) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش درخصوص برنامه های این اداره در دهه کرامت گفت: تهیه بروشور در خصوص زندگانی حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) وتحریر پرده وتبلیغات محیطی ، برگزاری نمایشگاه نقاشی ، برگزاری محافل انس با قرآن ، تجلیل از بانوان محجبه ، برگزاری جشن های ولادت توسط کانون های فرهنگی وهنری مساجد شهرستان ( شامل سخنرانی ، شعر خوانی ، اجرای مراسم مولودی خوانی و...)، برگزاری مسابقه بومی محلی ، برگزاری مسابقه فرهنگی کریمه اهل بیت , عطرافشانی و گلباران مزارشهدای گمنام و... از جمله این برنامه هاست.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید