تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » سه هزار اثر به هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر ارسال شد

سه هزار اثر به هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر ارسال شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: فراخوان هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از مهرماه منتشر و قریب سه هزار اثر در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش در شعر) به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.               

به گزارش  هنر گیلان   علی رمضانی روز دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر و آغاز به کار هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در سالن استاد پوررضا تالار مرکزی رشت، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه فجر برگزیدگان معرفی خواهند شد.

 

وی ادامه داد: آیین آغازین هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر امسال در استان گیلان و شهر رشت با حضور شعرای ملی و استانی آغاز شد  تا این شهر وجوه ادبی و شعرای پیشکسوت و جوان خود را دوباره مطرح کند.

 

وی افزود: برگزیدگان این جشنواره جایزه خود را از رئیس جمهور دریافت می کنند برای برگزیدگان یک جلسه اختصاصی‌تر در هر استان برگزار خواهد شد که فضا و محوریت اشعار بومی و محلی را مورد توجه قرار می دهد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این آیین گفت: در سرزمین ما بسیاری از ابیات شاعران ترجمان قرآن کریم و احادیث است و این خود از جهاتی ترجمان سو دهی به سمت انسانیت کامل در همه ابعاد می‌باشد.

 

محمد جلایی اظهار کرد: برخود می‌بالیم رهبر فرزانه ما در حوزه شعر و ادب سرآمد این سلسله است.

 

وی افزود: چه بسا حماسه هایی که به واسطه سروده‌های شاعران در تاریخ جاودانه شد، ابیاتی که با آن تلخکامی‌ها و شادکامی‌ها را در اذهان مردم به یادگار گذاشتند.

 

جلایی تصریح کرد: بخشی از شخصیت مردم این سرزمین برگرفته از هنرهای شما شاعران این سرزمین است و همه ما به شکلی در این مکتب به شاگردی پرداخته‌ایم.

 

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز این استان را سرزمین شاعران نامدار دانست و افزود: گیلان ثابت کرده در شعر و ادب پر آوازه است و راه این شعرا و ادبا ادامه دار خواهد بود.

 

قاسم مصفا با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم زیرساخت ها و شرایط را برای فعالان عرصه شعر فراهم کنیم، تصریح کرد: شاعران و نویسندگان ما برای تولید، انتشار و خرید محصولاتشان به کمک بیشتری نیاز دارند.

 

در این مراسم استاد علیرضا غزوه به همراه تعدادی از شاعران ملی و گیلانی شعر خوانی کردند و از «احمد خدادوست» یکی از شاعران برجسته حوزه کودک و نوجوان تقدیر شد.

 

علاوه بر علیرضا غزوه؛ علی محمد مودب، رضا اسماعیلی، علی داوودی، احمد خدادوست، جلیل واقع طلب، مرتضی عابدپور لنگرودی، رضا نیکوکار و رقیه آزاد نیا نیز اشعار خود را قرائت کردند.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید