تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان آماده اجرا در سطح بین المللی است

جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان آماده اجرا در سطح بین المللی است

Shokohi
Alireza
14 شهریور 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان آماده اجرا در سطح بین المللی است

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت:جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، قابلیت اجرا در سطح بین المللی را دارد و این شورا نیز آماده انجام این مهم است.
به گزارش هنر گیلان،  حسینعلی خدایگانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که از روز گذشته در این شهر جریان دارد پس از شش دوره برگزاری ، در خارج از کشور نیز طرفدارانی پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و کشورهای عربی آمادگی خود برای شرکت در برنامه های نمایشی این جشنواره با مضامین مدیریت شهری در شهر لاهیجان را اعلام کرده اند.
خدایگانی اظهار داشت: در اجرای بین المللی این جشنواره یک سری موانع وجود دارد که نیازمند همکاری و هماهنگی با سازمان و مقامات ذیربط است که امیدواریم این همکاری به خوبی انجام گیرد.
وی یادآور شد: در صورت حمایت های مالی مقامات کشوری و رفع موانع موجود این جشنواره در سال آینده در شهر لاهیجان بصورت بین المللی و با شرکت هنرمندان علاقه مند دیگر کشورها برگزار خواهد شد.
خدایگانی تصریح کرد: این جشنواره پروژه بزرگ فرهنگی در سطح کشور و ملی محسوب می شود و نیازمند زمینه سازی و هماهنگی با استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان های دست اندرکار است که در صورت هماهنگی و آماده شدن برگزاری در سطح بین المللی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: این جشنواره یک کار فرهنگی مهم است که مشکلات و معضلات شهری نظیر مواد مخدر ، مبلمان شهری و محیط زیست را بطور مستقیم و عملی و علنی برای مردم بیان می کند زیرا اینگونه مسایل فرهگی را با بخشنامه ، کتاب و دستورالعمل نمی توان حل کرد.
وی با بیان اینکه هرگونه هزینه برای این جشنواره صد درصد برگشت پذیر است ،افزود: در طی اجرای هفت دوره این جشنواره با استقبال خوب مردم گیلان مواجه شده است که کمترین اثر آن معرفی و شناساندن شهرستان لاهیجان و از سویی نیز موفقیت در جلب توریست و گردشگر به شهر بوده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت هتل ها و واحدهای پذیرایی شهر لاهیجان از مسافر و گردشگر داخلی و خارجی کامل شده است که بسیاری از این مسافران برای دیدن این جشنواره به شهر لاهیجان سفر کرده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان اظهار داشت: با استقبال خوب مردم و اعضای شورای شهر و شهرداری لاهیجان هر سال برگزاری این جشنواره از نظر محتوا و معنویت پربارتر از قبل می شود.
وی یادآور شد: این جشنوار موجب شده است که نمایش های دیگری نیز در طول سال با مضامین ایثارگری و مدافعین حرم که در سطح شهر برگزار می شود ، مورد استقبال مردم قرار گیرد.
هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از روز گذشته (شنبه سیزدهم شهریورماه) گشایش یافته و فردا (دوشنبه پانزدهم شهریور) به کار خود پایان می دهد.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید