تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » حمایت از آثار هنرمندان در مناطق کم برخوردار / تفاهم برای رونق اقتصادی و توانمندسازی هنرمندان در مناطق خاص کشور

حمایت از آثار هنرمندان در مناطق کم برخوردار / تفاهم برای رونق اقتصادی و توانمندسازی هنرمندان در مناطق خاص کشور

Shokohi
Alireza
22 خرداد 1403
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مشاور فرهنگي، اجتماعي وزير فرهنگ در امور مناطق محروم از امضاي تفاهمنامه قرارگاه عدالت فرهنگي (محروميت زدايي)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  با "شرکت توسعه تجارت هنر پروانه" از زير مجموعه هاي صندوق اعتباري هنر خبر داد و گفت: اين تفاهمنامه در راستاي حمايت  از آثار هنري، در مناطق محروم و کم برخوردار کشورمنعقد شده است.                            

به گزارش  هنر گیلان   به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر ، احمد مقیمی با بیان اینکه عدالت فرهنگی با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات و توجه متعادل به ظرفیت های فرهنگی، هنری در سراسر کشور از سیاست های اصلی و قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است، تصریح کرد: اقتصاد هنر و توجه به چرخه مستمر خرید و فروش آثار هنری محور تفاهمنامه قرارگاه عدالت فرهنگی (محرومیت زدایی) این وزارتخانه و شرکت توسعه تجارت هنر پروانه محسوب می شود.


دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی و محرومیت زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اضافه کرد: شرکت هنر پروانه یکی از شرکت های فعال در عرصه عرضه آثار هنری و از زیر مجموعه های صندوق اعتباری هنر است که با حضور جمعی از هنرمندان متعهد، متخصص و دغدغه مند آمادگی خود را برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در مناطق محروم و کم برخوردار اعلام کرده است.
مقیمی با تشریح مفاد این تفاهم نامه، تأکید کرد: محور اصلی این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان مناطق کم برخوردار با تکیه بر توانمندسازی هنرمندان در راستای تولید آثار فاخر هنری و ایجاد بستر مناسب برای معرفی و عرضه این آثار می باشد.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا بتوان با انعقاد این تفاهمنامه گام مؤثری در جهت رونق و رشد اقتصادی اهالی فرهنگ و هنر در مناطق محروم و کم برخوردار برداشته و به تحقق یکی از شعارهای کلیدی وزارتخانه یعنی؛ رشد و رونق اقتصاد هنر کمک نمائیم.
در ادامه مدیر عامل شرکت توسعه تجارت هنر پروانه نیز در این مراسم، هدف از ایجاد و امضای این تفاهمنامه را با توجه به رسالت شرکت پروانه در راستای اهداف صندوق اعتباری هنر مبنی بر توانمند سازی هنرمندان و ایجاد بستری مناسب جهت تجاری سازی و بازارسازی آثار تولید شده هنرمندان در مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.
امیر رضا یزد خواستی درادامه سخنان خود از  آماده سازی این آثار توسط این شرکت جهت ارائه به بازارهای داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در صورت برقراری این همکاری، بازار مناسبی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد.
مدیر عامل شرکت توسعه تجارت هنر پروانه تصریح کرد: براین باوریم، این شبکه مویرگی تأثیر مستقیمی بر معیشت هنرمندان درتمام مناطق کشور به ویژه کم برخوردار و محروم بطوریکنواخت خواهد گذاشت.
این تفاهم نامه در حضور سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به امضا رسید.



دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید