تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » وزیر فرهنگ: اداره‌کل هنر معماری در معاونت هنری تاسیس می‌شود

وزیر فرهنگ: اداره‌کل هنر معماری در معاونت هنری تاسیس می‌شود

Shokohi
Alireza
27 خرداد 1403
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» که امروز شنبه (۲۶ خرداد) با برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مدیر عامل خانه موسیقی عضو اصلی تدوین سند موسیقی بودند و در تمام جلسات حضور داشتند و فرایند تدوین این سند با دقت پیش رفت و تلاش کردیم از همه دوستان استفاده کنیم.                                                 

به گزارش  هنر گیلان   به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی افزود: آقای نوربخش به نمایندگی از صنف در تمام جلسات حضور داشتند و الان نیز عضو شورای ملی موسیقی ایران شدند چراکه ما در کنار دستگاه های دولتی، صنف را نیز عضو اصلی قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سند موسیقی جامع و در حوزه ترویج موسیقی اقوام، محلی، مقامی و فعالیت بین المللی اثرگذار است؛ علاوه بر آن نگاشتی نهادی نیز برای آن آماده کردیم که از دوستانم خواستم نگاشت نهادی را در شورا به تصویب برسانند و انشاالله آقای سالاری که رییس شورای موسیقی هستند جلسه اول را برگزار خواهد کرد و برنامه اصلی و راهبری با جلسات مرتب و پی‌در‌پی‌ جلو خواهد رفت.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه تلاش شده مسیر حل همه مسایل و مشکلاتی که اهالی موسیقی با آن مواجه بودند باز شود، گفت: قبل از عید یکی از هنرمندان عرصه موسیقی گله کرده و گفته بود تهیه کننده ای حاضر به همکاری با ما نیست.

وی افزود: در وزارت فرهنگ تصمیم گرفتیم مجموعه فاخر بنیاد رودکی و تالار وحدت را به این امر اختصاص دهیم و شاهد بودیم هفته قبل آقای مختاباد کاری را اجرا کردند و در آینده نیز استاد سراج به روی صحنه خواهد رفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تقویمی برای حضور بزرگان موسیقی که به هر دلیل فرصت کار جدی برایشان فراهم نیست ایجاد شده است و وزارت فرهنگ این کار را با قوت ادامه خواهد داد.

وزیر فرهنگ در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران گفت: در وزارت علوم شورایی برای فعالیت های فرهنگی پیش بینی کردیم که درصدی از اعتبارات دانشگاه به آنها اختصاص می‌یابد، سال گذشته آغاز شد و انشاالله امسال هم ادامه پیدا می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پس از چندین سال تئاتر دانشجویی به جشنواره های فجر اضافه شد و انشاالله امسال برای اولین بار جشنواره معماری نیز به مجموعه جشنواره‌های فجر اضافه خواهد شد و سند آن نیز آماده شده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه اداره کلی به نام اداره کل معماری نیز در معاونت هنری تاسیس خواهیم کرد، گفت: معماری را در حوزه هنر تعریف کردیم، مشکل بزرگی که وجود داشت این بود که هنر معماری صرفا قالب عمرانی و اقتصادی پیدا کرده بود.                                                

دسته بندی :  خبرها / معماری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید