تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی: زبان فارسی میراث گرانقدر نیاکان است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی: زبان فارسی میراث گرانقدر نیاکان است

Shokohi
Alireza
17 شهریور 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی: زبان فارسی میراث گرانقدر نیاکان است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با صدور در پیامی به یازدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه گیلان گفت: زبان فارسی که میراث گرانقدر نیاکان و رکن مهمی از ارکان هویت ملی ماست.
به گزارش هنر گیلان، غلامعلی حداد عادل در پیامی به یازدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه گیلان گفت: با نگاهی واقع بینانه به جهان امروز می توان دریافت که میان قدرت و اقتدار کشورها و ملت ها، با توسعه یافتگی زبان آن کشورها رابطه ای مستقیم وجود دارد و هر ملتی که زبانی نیرومندتر داشته باشد، در عرصه جهانی نیرومندتر است.

این پیام تصریح می دارد: زبان فارسی که میراث گرانقدر نیاکان و رکن مهمی از ارکان هویت ملی ماست، در خود توانایی ها و ظرفیت های فراوانی دارد که می تواند آن را همگام با توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی جهان امروز ، به پیش برد و همانند یک زبان علمی بدان کارایی و کارآمدی بخشد.

در ادامه این پیام آمده است: برپایی گردهمایی استادان و معلمان زبان و ادبیات فارسی به همیت انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی فرصت فرخنده ای است تا هم نور تازه ای بر دانش و معلومات شرکت کنندگان افکنده شود و هم مسایل و مشکلات موجود بر سر راه ، بیان شود و برای حل و فصل آنها چاره اندیشی گردد.

در این پیام افزوده شده : فرهنگستان زبان و ادب فارسی سعی می کند با راهنمایی اعضای پیوسته و وابسته خود و با همت همکاران دانشوری که ادر به وظیفه خود که همانا نگاهبانی از این میراث ارجمند است عمل کند و دستاوردهای خود را در اختیار استادان و معلمان قرار دهد. از جمله این دستاوردها، دانشنامه شش جلدی زبان و ادب فارسی است که پس از بیست سال تلاش مجانه، خوشبختانه در سال جاری با اهتمام استاد ارجمند اسماعیل سعادت به پایان رسید و در اختیار اهل ادب و فرهنگ قرار گرفت.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید