تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جلسه شورای هنر به ریاست وزیر فرهنگ برگزار شد/ اساسنامه شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق جمهوری اسلامی ایران تصویب شد

جلسه شورای هنر به ریاست وزیر فرهنگ برگزار شد/ اساسنامه شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق جمهوری اسلامی ایران تصویب شد

Shokohi
Alireza
30 خرداد 1403
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

جلسه شورای هنر امروز چهارشنبه (۳۰ خرداد) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر برگزار شد.                                                 

به گزارش  هنر گیلان   جلسه شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر برگزار و در آن سند ملی هنرهای نمایشی و اساسنامه شهر جهانی صنایع فرهنگی و برنامه تحولی آموزش هنر مصوب شد.

 

در این جلسه ابتدا اصلاحات و نظرات اعضای شورا در مورد سند ملی هنرهای نمایشی اعمال شد و به تصویب رسید تا برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

 

در ادامه موضوع شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق در دستور کار قرار گرفت.

 

اسماعیلی رئیس شورای هنر شهر جهانی صنایع خلاق و فرهنگی را از مهمترین کارهای دولت سیزدهم خواند و آنرا یک جهش جدی و متناسب با اقتضائات فناورانه و جدید در سطح دنیا عنوان کرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که ایمانی خوشخو به عنوان نماینده ویژه وزیر، با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، کار را با جدیت و با رویکرد جهادی، پی گیری نمایند.

 

ایمانی خوشخو نیز سابقه موضوع شهر جهانی و روند طراحی و تکمیل آن در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی را تشریح کرد و گفت: بعد از ابلاغ ماده واحده شهر جهانی توسط آیت‌الله شهید رئیسی، 4 کارگروه تخصصی موضوعات اساسنامه، سرمایه‌گذاری، مکان‌یابی و روابط داخلی و جهانی آن را طراحی و تدوین کردند تا طبق ابلاغیه رئیس محترم جمهور، به شورای هنر ارائه شود.

 

در ادامه بعد از بررسی و تبادل نظر اعضای شورا، اساسنامه جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق به تصویب رسید.

 

موضوع بعدی شورای هنر بررسی برنامه جامع تحولی هنرستان های هنرهای زیبا بود که بعد از بررسی موضوع و هم اندیشی در مورد فرآیندهای آموزش در عرصه هنر در مقاطع مختلف، کلیات این برنامه تحولی مصوب و مقرر شد در قالب ماده واحده تدوین و در جلسه بعدی شورا بررسی و تصویب شود.

 

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصویب سند پویانمایی و سند معماری و آثار و برکاتی که با اجرایی شدن این اسناد در سطح کشور ایجاد خواهدشد، کارها و مصوبات شورای هنر را مهم و موثر عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از مصوبات شورای معین و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نتیجه مصوبات و کارهایی بوده که در این شورا انجام شده است.

 

وی همچنین با اشاره به برنامه های اربعین شهید رئیسی و همرانشان در تهران و مشهد، از علاقمندان و صاحبنظران خواستند تا نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کرده و در برنامه های آن مشارکت کنند.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید