تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی تاریخ معاصر کشورمان در تخت جمشید در حال رقم خوردن است

یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی تاریخ معاصر کشورمان در تخت جمشید در حال رقم خوردن است

Shokohi
Alireza
31 خرداد 1403
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

کنسرت های موسیقی در مجموعه تاریخی تخت جمشید با لطف بسیار دوستان‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی‌ و گردشگری برگزار می‌شود.                                                 

به گزارش  هنر گیلان   به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن خباز تهیه‌کننده تور کنسرت‌های علیرضا قربانی و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب در گفت‌و‌گو با فرهنگ گفت: برای برگزاری رویداد و کنسرت های موسیقی در مجموعه تاریخی تخت جمشید از حدود ده، دوازده سال گذشته تا الان تلاش های بسیاری صورت پذیرفت؛ ولی متاسفانه میسر نمی‌شد، اما با لطف بسیار دوستان‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی‌ و گردشگری و تفقد ویژه و پیگیری های مستمری که داشتند، این امر میسر شد تا بتوانیم در مجموعه ی تخت جمشید برنامه ای برگزار کنیم.

خباز با توجه به اهمیت تخت جمشید ادامه داد: طبیعتا با توجه به اندازه و قدر و منزلتی که این سازه‌ی جهانی در تاریخ و تمدن این سرزمین دارد، حساسیت ها روی این مجموعه تاریخی بالاست و مراقبت های لازم را انجام خواهیم داد. با توجه به توضیحات و تذکراتی که در جهت کیفیت برگزاری برنامه داده شده امیدواریم کنسرت جناب آقای قربانی با توجه به کاراکتری که موسیقی ایشان دارد و برخورداری از مخاطبان بسیار فرهیخته ای که دارند؛ این اعتماد در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد بشود که این پروژه را شروع کنیم.

وی افزود: تمام تمهیداتی که نیازمند برگزاری یک برنامه در سطح تخت جمشید و موسیقی ایرانی است، توسط گروه بسیار بزرگی از متخصصین صدا؛ تصویر، نور، کارگردانی و تولید اندیشیده شده است که بتوانیم سازه ای را برای این اجرا پیاده سازی کنیم که هم شأن موسیقی ایرانی و هم شأن یکی از مهمترین سازه های تمدنی جهان را حفظ بکنیم و با ایجاد فضای منضبط؛ شب های خاطره انگیز را در حافظه تاریخی فرهنگ ایران عزیز ثبت کنیم.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب در پایان بیان کرد: فکر می‌کنم یکی از مهم ترین رویداد های فرهنگی تاریخ معاصر کشورمان در حال رقم خوردن است و از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، گروه های صاحب اثر در استان فارس و شهرستان مرودشت و مدیریت و پرسنل پایگاه جهانی تخت جمشید سپاسگزارم.                                                

دسته بندی :  خبرها / موسیقی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید