تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » وزیر فرهنگ: تلاش کردیم فضای تسری مناسبت‌های مذهبی به الگوهای رفتاری فراهم شود

وزیر فرهنگ: تلاش کردیم فضای تسری مناسبت‌های مذهبی به الگوهای رفتاری فراهم شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

اختتامیه «غدیر 1403 چشمه» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه (۱۳ تیر) برگزار شد.                                                 

به گزارش  هنر گیلان  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این مراسم گفت: خیلی خوشحال هستم که این اقدام مبارکی که آقای محمدی آغاز کردند به نتیجه رسید؛ ایشان سال‌ها دغدغه داشتند برای موضوع غدیر کار فاخری انجام شود که امسال این آرزو به منصه ظهور رسید.

وی افزود: اما شرایط عمومی کشور در این ایام به نحوی بود که این حرکت را تحت تاثیر خود قرار داد؛ شهادت رییس جمهور شرایطی را ایجاد کرد که ایام منتهی به عید غدیر به تعظیم آن حادثه گذشت و پس از آن هم وارد مرحله انتخابات شدیم و همه این مسائل موجباتی را فراهم آورد تا توقعاتی که برای آثار اجتماعی و فرهنگی در این زمینه وجود داشت درحد اعلا برآورده نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: براساس گزارش ها هزاران نفر در این طرح مشارکت داشتند که باعث خرسندی است و همین امر موجب می شود در سالیان آتی به این مناسبت بزرگ بیش از گذشته پرداخته شود.

اسماعیلی افزود: عیدی که در بیان معصومین (علیهم‌السلام) عیدالله اکبر نام گذاری شده است آن هم در ایام ماه ذی الحجه که مناسبت های قابل توجهی در راستای تجلیل از مقام خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در آن قرار دارد اعم از ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (س)، روز عرفه، عید قربان، عید غدیر، عید مباهله، نزول آیات مبارک در تجلیل از خاندان آل الله (علیهم‌السلام) شایان توجه است.

وزیر فرهنگ گفت: در برنامه ریزی های فرهنگی به این سمت و سو حرکت کردیم تا فضای تسری مناسبت های دینی و مذهبی کشور به حوزه الگوهای رفتاری و تغییر نظام اجتماعی را بدهیم.

وی افزود: عید غدیر همیشه محل ابراز ارادت به امیرالمومنین (ع) بوده است اما تبدیل آن به مناسک اجتماعی در حوزه خدمت، مواسات و ... ارتقایی است که به این مناسبت داده می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:  باید در سالهای آینده و در ایام پیش رو برای مناسبت هایی مثل ماه مبارک رمضان و ایام محرم و صفر برنامه ویژه ای با جهت گیری اجتماعی متناسب با آن ایام دررنظر گرفت تا مجموع این برنامه ها بتواند فضای عمومی کشور را در تراز الگوهای مدنظر سبک زندگی دینی، انقلابی و مطابق فرامین اهل بیت (علیهم السلام) قرار دهد.

وی با اشاره به مراحل پنج گانه ای که برای حرکت رو به آینده کشور طراحی شده است، افزود: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که سازه های رفتاری شکل گرفته در آن مطابق با آموزه‌های مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: مأموریت مهم ما در دولت دینی دامن زدن به این مسائل است و از هر بهانه ای برای این موضوع استفاده می‌کنیم.

گفتنی است، «چشمه» عنوان مجموعه برنامه‌هایی بود که در ایام عید سعید غدیر امسال در بستر فضای مجازی تعریف شد.

تلاش شده است تا این رویداد و محتواهای ارائه شده در آن، نقش دستیار مردم و ارادتمندان به اهل بیت (ع) در فضای مجازی را ایفا کند.

تولید نماهنگ ۶ زبانه حلقه وصل

نماهنگ ۶ زبانه «حلقه وصل»، تولید و انتشار حدود ۱۰۰ «ریلز» برای استوری، ۶۰ «ریلز» شعرخوانی، چندین «آبجکت موشن» و موشن گرافی با موضوع آداب غدیر و عید هدیه امید از جمله این تولیدات محسوب می‌شود.

همچنین ۳۳ اینفوگرافی در موضوعات مرتبط با زندگی و سیره حضرت علی(ع) با پشتوانه کار پژوهشی مستند تولید شده است که همگی در سایت و کارافزار (اپلیکیشن) و درگاه‌های «چشمه» در پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و بله ارائه شده و در این مدت بیش از ۲ میلیون بازدید داشته است.                                                 

                                                                           

                                                                               

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید