تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ: اجرای گران‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ در جنوب شهر تهران/ اهمیت ابلاغ سند موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ: اجرای گران‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ در جنوب شهر تهران/ اهمیت ابلاغ سند موسیقی

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فرهنگ گفت: در جهت تبیین نظری و عملی جایگاه موسیقی در حکمرانی فرهنگی کشور، سند ملی موسیقی ابلاغ شد.                                                 

                                                       

به گزارش  هنر گیلان   امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای گرانترین خوانندگان موسیقی پاپ در جنوب شهر تهران گفت: این اجراها پیرو عدالت فرهنگی رخ داد، حضور گروه‌های شهرستانی در جشنواره نیز در همین راستا بود.

وی جشنواره موسیقی ۱۴۰۲ را سال آشتی عنوان و بیان داشت: با حضور جوانان جشنواره پرتحرک بود، رسیدگی به امور هنرمندان با سفرهای استانی آغاز شده است.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سند موسیقی را سند بالادستی مهمی عنوان و تصریح کرد: این سند بسیاری از ابهامات، ناترازی‌ها و عدم هماهنگی‌ها بین مراجع موسیقی، سیاستگذاران و مجریان را حل خواهد کرد.


وی طرح اجرایی چهار فصل اقدام مهم بعدی دفتر موسیقی را اعلام و گفت: این طرح به کمک گروه‌هایی که امکان اجرا ندارند خواهد آمد و همه گروه‌ها توانایی خواهند داشت حداقل یکبار در سال روی صحنه رفته و اجرا داشته باشند.


سمیعی اظهار داشت: هیج دوره‌ای اقدامی در جهت ثباتمند کردن مسئله مرجعیت مجوز موسیقی‌ها اتفاق نیفتاده است. 


وی با اشاره به ایستادگی معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور شهید پای مجوز صادره از سوی وزارتخانه، افزود: با این ایستادگی  ناهماهنگی ها حل شد، در بازه‌های زمانی مختلف وزارت ارشاد با این بحران مواجه می‌شد و این موضوع یک بار برای همیشه توسط دولت سیزدهم حل شد.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع صدور مجوز موسیقی است در ادامه گفت: ضمن اجرای کنسرت موسیقی آقای قربانی، شان موسیقی ایرانی حفظ شد.  


مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت: سال‌ها برای من به عنوان فعال موسیقی جای سوال بود که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای مجوزهای صادره خود نمی ایستد و شاهد بودیم در سال 1402 وزارتخانه پای مجوز خود ایستاد.

                                

دسته بندی :  خبرها / موسیقی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید