تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » سالاری: در راستای عدالت فرهنگی از پایتخت تمرکز زدایی کردیم/ عمیق‌ترین جشنواره‌ها در این سه سال برگزار شد

سالاری: در راستای عدالت فرهنگی از پایتخت تمرکز زدایی کردیم/ عمیق‌ترین جشنواره‌ها در این سه سال برگزار شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

معاون امور هنری وزیر فرهنگ گفت: در راستای تحکیم عدالت فرهنگی و حاکمیت آن اولین گام، رفع آسیب‌های اجتماعی با مقوله آموزش هنر در مناطق محروم بود.                                                 

به گزارش  هنر گیلان  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی افزود: ما در مناطق دور افتاده کشور شروع به طراحی برای آموزش هنرمندان علاقه‌مند و جوانان مستعد که در دسترسی به آموزش‌های با کیفیت ندارند کردیم.

سالاری بیان کرد: این کار به صورت رایگان شروع و با طراحی سایتی ثبت‌نام‌ها اغاز شد. تا امروز ۷۲ هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند این عددی است که در سایت و در همه برنامه‌های مختلف قابل رویت است.

معاون هنری وزیر فرهنگ اظهار داشت: بعد از ارائه آموزش‌ها، آزمونی برگزار می‌شود و هنرآموز‌ها مدرک دریافت می‌کنند که این مدرک می‌تواند برای مراکز فرهنگی و هنری قابل اعتنا باشد و در کنار آن خود هنرآموزان هم می‌توانند موسسه فرهنگی تاسیس کنند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که  گام دوم تحقق عدالت اجتماعی تمرکز زدایی از پایتخت بود، تصریح کرد: بعد از قریب ۸ سال ما جشنواره تئاتر منطقه‌ای را احیا کردیم و در ۸ منطقه این جشنواره برپا شد.

سالاری ادامه داد: همین اتفاق در حوزه موسیقی نواحی شکل گرفت، در شهرستان‌های استان‌های زیادی جشنواره برگزار کردیم، استان‌ها به وسیله این جشنواره‌ها دیده شدند.

معاون هنری وزیر فرهنگ تاکید کرد: بعضی از استان‌ها تعداد سالن کمی برای برگزاری جشنواره داشتند و برای برگزاری این جشنواره‌ها سالن ساخته شد و پلاتوها احیا می‌شد.

وی گفت: در گام سوم احیا هنرستان‌ها و تاسیس هنرستان‌های جدید بود، بیشترین درخواست را از طرف خانواده‌هایی داشتیم که فرزندانشان علاقه‌مند به تحصیل در هنرستان بود، کلی متاسفانه هنرستانی در آن شهر وجود نداشت و هدف ما وجود حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه در هر شهرستان بود.


سالاری بیان‌کرد: زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم، کرونا تازه در حال تمام شدن بود و انجمادی که بر معیشت هنرمندان حاکم شده بود و  باید حتما تاحدود زیادی این مساله حل می‌شد  که این مهم حاصل نمی‌شد، مگر با تلاش برای فعال شدن نهادهای مختلف اجرایی مانند تماشاخانه‌ها و سالن‌های موسیقی.


معاون هنری وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش ما این بود که مهمترین تهدیدهای این حوزه را شناسایی کنیم و مهمترین فرصت‌ها را از این تهدیدها استخراج کنیم و در همین راستا شروع کردیم به طراحی مهمترین راهبردهای اصلی هنر در کشور و با این رویکرد به سمت بررسی‌های پژوهشی رفتیم.


وی ادامه داد: حاصل این تلاش‌ها تدوین مجموعه‌ای به نام‌ هنر تحول هنر بود، این اثر مورد اقبال پژوهشگران قرار گرفت و در این اثر در کنار تهدیدها، فرصت‌هاو چالش‌ها و‌ همه مسائل موجود، چشم‌اندازی که بابد هنر در کشور ما  طی می‌کرد بر اساس اصول بررسی شده است تا ما‌ بتوانیم‌ از هنر اسلامی- ایرانی کشورمان صیانت کنیم و آن را رشد و ارتقا بدهیم.


سالاری بیان‌کرد: تلاش کردیم تا حد امکان آثاری بر روی صحنه تجلی پیدا کند و کارهایی را حمایت کنیم که برآیند تفکر انقلاب اسلامی باشد، برآیند تفکری باشد که عدالت، ایمان، اخلاص و خداجویی در آن موج بزند.

معاون هنری وزیر فرهنگ ادامه داد: جشنواره‌ها در این راستا به ما مدد می‌کردند، گروه‌های مختلف تئاتر، موسیقی، تجسمی و حتی آموزشگاه‌های هنری باید به این ریل سوق داده می‌شدند.

وی در مورد تربیت نیروی انسانی اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی کارآمد برای حوزه فرهنگ و هنر یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌ها است، به میدان آوردن انسان‌های والا و شایسته‌ای که ممکن است در سال‌هایی مورد بی‌مهری قرارگرفته بودند و خودشان احساس کرده بودند باید گوشه‌نشینی اختیار کنند، یکی از رسالت‌های ما بود.

سالاری افزود: به اعتراف بسیاری از کارشناسان و بسیاری از کسانی که سال‌های متمادی جشنواره‌ها را دنبال کردند، در این سه‌ سال جشنواره‌هایی که برگزار شد از سلامت‌ترین، عمیق‌ترین و موجه‌ترین جشنواره‌ها به موضوعات انقلاب بود.                                                

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید