تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با گروه رسانه ای ایران ( گرا ) به مناسبت روز قلم

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با گروه رسانه ای ایران ( گرا ) به مناسبت روز قلم

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به همراه قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل روز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403 به مناسبت روز قلم با گروه رسانه ای ایران ( گرا ) دیدار و گفتگو نمودند .                                                 

به گزارش  هنر گیلان  به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، امیر حسین طاهری ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صبح روز چهارشنبه به تاریخ 1403/4/13 با حضوردر دفتر گروه رسانه ای ایران ( گرا ) از این دفتر بازدید و با اهالی رسانه گفت و گو کرد . 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این دیدار ضمن اشاره به تعدد رسانه های دارای مجوز در استان ، آن را از نظر کمی رشد ولی از نظر کیفی دغدغه دانست و گفت : باید رسانه های استان از نظر کیفی به سطح قابل قبولی برسند تا بتوانیم به پشتوانه حضور رسانه های فعال و دغدغه مند و رسالت رسانه ای ارتباط بین مردم و مسئولین ، گام های موثرتری برای استان گیلان برداریم . 

طاهری تصریح کرد :  رویکرد اداره کل  و معاونت فرهنگی و رسانه ای این است که با برگزاری دوره های آموزشی و حضور اساتید برجسته کشوری امکان ارتقاء علم خبر نویسی را برای همه مجموعه رسانه ای استان فراهم کنیم . 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت : شناخت خبر و نوشتن صحیح و صادقانه ، گزارش نویسی ، ایجاد تحریریه خبر ، شناخت مشکل و موضوع در ابتدای کار و بررسی اتفاق ، شرایط و اینکه چه مطلبی قرار است منتقل شود از طرف رسانه میتواند مبنای آن باشد تا خدماتی که به مردم  باید ارائه شود به نحو احسنت و در کوتاه ترین زمان  و بهترین کیفیت باشد و این اعجاز رسانه هاست . ولی هم اکنون در برخی رسانه ها این شناخت وجود ندارد و نحوه غیر حرفه ای خبر رسانی و گزارش گیری موجب ایجاد کدورت بین دستگاه های خدمت رسان و رسانه  می شود . 

امیر حسین طاهری در ادامه افزود : نیاز داریم رسانه هایی که در سطح استان داریم به توانایی بیشتری دست یابند تا با شناخت صحیح مشکلات و تسلط بر قوانین راهکار مناسب برای رفع آن ارائه دهند و از ابزار های قانونی که در اختیار آنهاست به بهترین شکل برای تاثیر استفاده نمایند . 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان در ادامه گفت : مسئولین نیز در مقابل رسانه ها وظایفی دارند ، آنها باید کارکرد و جایگاه رسانه ها را بشناسند و با امتناء از رسانه گریزی و پذیرش راهکار ها و دغدغه های مطرح شده تبادل موثری را برای بهبود شرایط عمومی مردم ایجاد نمایند . 

 

طاهری ایجاد گروه رسانه ای ایران (گرا) را گام خوبی در خصوص الگو سازی ساختار و فضای داخلی رسانه ها دانست و گفت بخش بندی مناسب و تخصصی تحریریه و شاخه بندی خبرنگاران که به صورت تخصصی بر محتواهای تولیدی کار میکنند یکی از نقاط قوت هر مجموعه رسانه ای است و باید تلاش شود تا رسانه های ما از حالت فرد گرایی خارج شوند . 

 

وی همچنین با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از همه افراد موثر خواست تا با دعوت از همه مردم برای مشارکت حد اکثری در انتخابات فارغ از هر جناح و تفکری به اصل پدیده انتخابات و حضور پر شور مردم برای ایجاد دولتی قوی با پشتوانه مردمی بپردازند تا دولت آینده با قدرت حداکثری مردم در مجامع بین المللی برای احقاق حق مردم شریف و نجیب ایران به چانه زنی بپردازد . 

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید