تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نفوذ تئاتر در همه هنرها/ جلسات نقد بعد از اجرای هر اثر برگزار شود

نفوذ تئاتر در همه هنرها/ جلسات نقد بعد از اجرای هر اثر برگزار شود

Shokohi
Alireza
25 شهریور 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 نفوذ تئاتر در همه هنرها/ جلسات نقد بعد از اجرای هر اثر برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر در همه هنرها نفوذ دارد، گفت: جلسات نقد بعد از اجرای هر اثر برگزار شود.
 به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صبح امروز (٢٥شهریور) در اختتامیه جشنواره تئاتر استان گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله) رشت اظهار داشت: در بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر گیلان از ١٨ اثر ارسالی به دبیرخانه، ٩ اثر پذیرفته و اجرا شد.

وی با بیان اینکه در برگزاری جشنواره های تئاتر، گیلان نزدیک به تهران است اما در مقام نقد پنبه گیلان را می زنند، افزود: نقادی یک واقع بینی است که به اثر کمک می کند تا آن اثر دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بعداز هر اجرا باید نقد و نظر باشد تا آستانه تحمل هنرمندان زیاد شود، گفت: در همه جهان بعد از اینکه اثری انتشار یافت، نقد می شود.

فاضلی، نقد را ارزش گذاری بر روی یک اثر دانست و تصریح کرد: تاریخ هنر نشان داده هر چیزی با هنر آمیخته شود، شاهکار می شود.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای هر اثر، جلسات نقد برگزار شود، خاطرنشان کرد: تئاتر فقط جامعه را به نقد نمی کشد بلکه خود را هم نقد می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه با نقد است که به هنرمندان می رسانیم کارشان دیده شده است، اظهار داشت: تئاتر در همه هنرها نفوذ دارد.

یکی از ضعف های عمده تئاتر فقدان متن اورجینال و جدید است

در ادامه محمدرضاخاکی، نماینده هیئت داوران جشنواره تئاتر گیلان با بیان اینکه هنر تئاتر هنری زنده و به لحظه است، افزود: در هنر هیچ چیز قطعی نیست بلکه امری نسبی است.

وی، یکی از ضعف های عمده تئاتر را فقدان متن اورجینال و جدید دانست و گفت: هنرمندان تئاتر باید تلاش کنند متن جدید بر روی صحنه بیاورند زیرا متن های کهنه کمکی به خلاقیت نمی کند.

نماینده هیئت داوران جشنواره تئاتر گیلان با بیان اینکه در این جشنواره بازیگری های خوبی دیده شد، تصریح کرد: همکاری نسل های مختلف در کنار یکدیگر در تئاتر یک انرژی و جذابیت خوبی به کارها داده بود.

خاکی با بیان اینکه انجام کار گروهی به خوبی در بسیاری از کارها مشهود بود، خاطرنشان کرد: بهترین های تئاتر در هر مجموعه ای انتخاب و تجلیل می شوند.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر گیلان تجلیل به عمل آمد.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید