تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » آمار گردشگران خارجی گیلان در تابستان امسال حدود 21درصد افزایش داشته است

آمار گردشگران خارجی گیلان در تابستان امسال حدود 21درصد افزایش داشته است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 آمار گردشگران خارجی گیلان در تابستان امسال حدود 21درصد افزایش داشته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: آمار گردشگران خارجی به استان در تابستان امسال، 14 هزار و 277نفر بوده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 20 و 98 صدم درصد افزایش داشته است.
به گزارش هنر گیلان،  رضا علیزاده روز چهارشنبه بمناسبت دومین روز از هفته گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران از کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه، ژاپن، برزیل، هندوستان، پاکستان، آذربایجان، عراق و ... به گیلان سفر کرده اند و از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان بهره مند شده اند.
وی اظهار کرد: بیشترین بازدید گرشگران خارجی در گیلان از شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی بوده است.
وی ادامه داد: گیلان از استان های مهم گردشگری کشور است که هر ساله در ایام تعطیلات و غیر تعطیلات گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ورود بخش خصوصی در ایجاد هتل، مجتمع های گردشگری و ... را موجب رونق گردشگری در استان دانست و افزود: بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار در استان فراهم است.
علیزاده اضافه کرد: همچنین 22 میلیون و 878 هزار و 824 گردشگر در سه ماه تابستان امسال، میهمان مردم این استان بودند.
وی ادامه داد: این تعداد گردشگر بر حسب نفر شب اقامت محاسبه شده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 11 و 51 صدم درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر گیلان جایگاه مناسبی در حوزه جذب گردشگر را به خود اختصاص داده، این مهم را مرهون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز حمایت های نهادهای دولتی این استان دانست.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان، شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید