تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » عزاداری در ایام محرم و صفر باید فرهنگ سازی و سنت های غلط شکسته شود

عزاداری در ایام محرم و صفر باید فرهنگ سازی و سنت های غلط شکسته شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

امام جمعه شهرستان لاهیجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: مراسم عزاداری در ایام ماه محرم و صفر باید فرهنگ سازی شود و سنت های غلط شکسته شود.
به گزارش هنر گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا  عبدالله زاده امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که روز چهارشنبه ١٤ مهر در فرمانداری تشکیل شدگفت: باید در این ایام درمجالس بهترین حرفها ، کردارها و رفتارها صورت پذیرد و این مسئله نیاز به فرهنگ سازی دارد وباید سنتهای غلط شکسته شود زیرا افرادی مومن و مسلمانند ولی نیاز به فرهنگسازی دارند. وی در خصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: امسال هم همانند سالهای گذشته در گلزار شهدا برگزار می گردد.ایشان همچنین  در خصوص  اهمیت حجاب وعفاف متذکر شد: در جامعه  ریشه همه بدبختیها  ،خسارتها ،گرفتاریها ، بد تربیتی ها ، جدایی ها  از نداشتن  حجاب و عفاف است و باید در این ایام از تبلیغات محیطی استفاده شود وی همچنین همگان را به شرکت در مراسم تشییع شهدای گمنام در لاهیجان در روز دوشنبه ١٩مهر فراخواندند.

در ادامه قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سخنان خود را با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) آغاز نمود و افزود: هر ساله نماز ظهر عاشورا با نظارت شورای تأمین در شهر و روستا برگزار می گردد در جهت نهادینه کردن این فرهنگ عاشورایی که شهید کربلا در میدان نبرد نماز را برپا داشت به اهمیت نماز اول وقت میرسیم که به امید خدا برای اجرایی کردن آن نیاز به همت جمعی و هماهنگی لازم با دفتر امام جمعه و شورای تأمین و هیئات مذهبی می باشد و انشا الله امسال بهتر از سنوات گذشته آن را اجرایی می کنیم .

نگار نادری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه جلسه گفت:شورای فرهنگ عمومی عالی ترین مقام تصمیم گیری در مورد مسائل فرهنگی شهر و سیاست گذاری و نظارت بر فرهنگ است واز وظایف آن مطالعه دائمی فرهنگ موجود و بررسی موضوعات مهم در جلسات می باشد و گاه نیاز است یک موضوع در چندین جلسه مورد بررسی قرار گیرد. وی در ادامه تعدادی از موضوعات فرهنگی که نیاز است به آنها توجه شود را بیان نمود.

در پایان مقرر گردید نماز ظهر عاشورا در مکان گلزار شهداء برگزار گردد و نیروی انتظامی از برگزاری نماز درمکان دیگر جلوگیری نماید. همچنین شهرداری نسبت به نصب بنر  از حجاب و عفاف و نماز در ورودی و چندین نقطه شهر اقدام کند. برگزاری همایش هایی با موضوع حجاب و عفاف توسط دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش در طول سال در چندین نوبت از دیگر مصوبات جلسه بود. در پایان دستور جلسه بعدی «تحکیم بنیان خانواده» اعلام شد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید