تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معاون ستاد اقامه نماز خبر داد برگزاری جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی «نماز» در کشور

معاون ستاد اقامه نماز خبر داد برگزاری جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی «نماز» در کشور

Shokohi
Alireza
01 آبان 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

معاون ستاد اقامه نماز خبر داد برگزاری جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی «نماز» در کشور

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز از برگزاری جشنواره فیلم‌نامه نویسی با موضوع «نماز» در یک ماه آینده در کشور خبر داد.
به گزارش هنر گیلان، منصور سرگزی ظهر امروز در همایش دبیران شورای اقامه نماز و یاوران نماز دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به تدوین طرح جامه اقامه نماز در ستاد اقامه نماز اظهار کرد: در بسیاری از سازمان‌ها طرح جامع اقامه نماز اجرایی شده است.

وی به فقر پرداختن به موضوع نماز در حوزه‌های نمایشی اشاره کرد و افزود: در یک ماه آینده جشنواره فیلم‌نامه نویسی با موضوع «نماز» در کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نیازمند تعریف مشخصی از برگزاری مراسم جشن تکلیف برای دانش‌آموزان در مدارس هستیم، تصریح کرد: امسال فرآیند موضوع مذکور در حال تعریف است و وظایف پدر، مادر و مربیان در قبال دانش‌آموزان در راستای ترویج فرهنگ نماز مشخص می‌شود.

سرگزی، تولید برنامه با موضوع نماز در استان‌ها را به عهده دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خواند و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های سطحی و سلیقه‌ای اثر شگرفی ندارد و این موضوع مسؤولیت ما در برابر نماز را بسیار خطیر کرده است.

وی به جنگ تمام عیار علیه اعتقادهای دینی به ویژه علیه شیعیان اشاره کرد و گفت: دشمن برنامه‌هایی را در قالب نفوذ تدوین کرده است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با اشاره به نقش تاثیرگذار نماز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: نماز اکسیر خنثی‌کننده برنامه‌های دشمن است و این فریضه الهی باید بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان گسترش پیدا کند.

سرگزی، هدف گروه اباحه‌گری را مقابله با شیعه عنوان کرد و یادآور شد: جنگ فرهنگی دارای قربانی‌هایی است و باید نسبت به جوانان دغدغه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد محیطی امن برای نسل جوان و نوجوان بسیار مهم است، اظهار کرد: فعالیت‌های به زمین مانده در عرصه نماز بسیار است و دبیران ستاد اقامه نماز باید پرچمدار ترویج نماز در دستگاه‌ها باشد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز به نقش بی‌بدیل نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: 150 هزار نفر طلبه و روحانی در کشور داریم و از این ظرفیت باید برای فعال کردن تمام مساجد استفاده شود.

سرگزی از برگزاری نماز صبح در 20 هزار از مساجد کشور خبر داد و بیان کرد: احیای نماز صبح در مساجد نیازمند تلاش ویژه تمام مسؤولان است.

وی، خواستار در دستور کار قراردادن آسیب‌های اجتماعی در جلسه شورای اقامه نماز در استان‌ها شد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ نماز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند گفتمان‌سازی است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز بر استفاده از ظرفیت نماز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: دغدغه مدیران یکی از موضوع‌ها در نظام ارزیابی دستگاه‌ها است.

سرگزی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در 18 آذرماه امسال، خاطرنشان کرد: اجلاس مذکور در استان البرز برگزار می‌شود.

وی به برگزاری اجلاس نماز در گیلان در آبان‌ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: دبیران اقامه نماز باید نقش خود را در زمینه مذکور به‌خوبی ایفا کنند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز، هدف از برگزاری اجلاس نماز را ارتقای فرهنگ دینی در جامعه خواند و اظهار کرد: نیاز است دستگاه‌های مختلف همکاری بیشتری با ستاد اقامه نماز در استان‌ها داشته باشند.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید