تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » افزایش 20 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان

افزایش 20 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

افزایش 20 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان از افزایش 20 درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی به 49 هزار و 700 هزار نفر واقعی در این استان خبر داد.

به گزارش هنر گیلان، زهرا بدن‌آرا امروز در گفت‌وگو در رشت با اشاره به هفته کتاب از 15 تا 27 آبان‌ماه جاری اظهار کرد: مهرماه امسال ستاد کتاب گیلان در قالب هفت کارگروه تبلیغات، فرهنگی، عمرانی، امور کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها، پشتیبانی و حراست تشکیل شده است.

وی به اجرای 84 برنامه فرهنگی در هفته کتاب گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد 60 نشست کتابخوان در کتابخانه‌ها و 10 نشست در مدارس گیلان برگزار شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه چهار برنامه نقد کتاب در هفته کتاب استان برگزار شده است، تصریح کرد: دو برنامه رونمایی از کتاب و هفت مسابقه مکتوب و برخط کتابخوانی در گیلان برگزار شده است.

بدن‌آرا در ادامه به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت اشاره کرد و گفت: کتابخانه مذکور با زیربنای 7 هزار و 600 متر مربع نه‌تنها برای شهر رشت بلکه برای گیلان ویژه است.

وی با اشاره به امکان ارائه خدمات به 25 هزار نفر در کتابخانه مرکزی رشت، بیان کرد: کتابخانه مرکزی رشت دارای واحد سمعی بصری و سالن جلسه است اما احداث آن از 14 سال گذشته آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان به تلاش مسؤولان برای اتمام کتابخانه مرکزی رشت در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به گیلان اعتباراتی برای اتمام پروژه مذکور به تصویب رسیده است.

بدن‌آرا با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت دارای 58 درصد پیشرفت فیزیکی است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه مذکور سرانه فضای مطالعه در گیلان از 1.21 متر مربع به 1.51 متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

وی، خواستار توجه ویژه به جایگاه کتابخانه در جامعه شد و اظهار کرد: تا پایان برنامه توسعه پنجم توسعه سرانه فضای مطالعه برای هر 100 نفر باید به چهار متر مربع می‌رسید اما اکنون با این شاخص فاصله داریم.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان از افزایش 20 درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: 49 هزار و 700 نفر عضو واقعی و فعال کتابخانه‌های گیلان هستند.

بدن‌آرا با اشاره به افزایش فعالیت کتابخانه‌های گیلان در سال 95، بیان کرد: امسال براساس سند سیاست‌های ابلاغی باید فعالیت کتابخانه‌های عمومی تا شعاع 1.5 کیلومتری خارج از کتابخانه‌ها افزایش پیدا کند.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید