تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » گزنه‌های گردنه آستارا وارد بازار کتاب شد

گزنه‌های گردنه آستارا وارد بازار کتاب شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

گزنه‌های گردنه آستارا وارد بازار کتاب شد

کتاب «گزنه‌های گردنه» با گزیده اشعار کلاسیک و نوی 45 نفر از شاعران آستارا منتشر شد.

به گزارش هنر گیلان  ششمین اثر داوود ملک‌زاده با عنوان «گزنه‌های گردنه» در قالب یک اثر پژوهشی که در بردارنده گزیده اشعار کلاسیک و نوی 45 نفر از شاعران دیروز و امروز آستارا است، با سرمایه‌گذاری حوزه هنری در یک‌هزار نسخه توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شد.

از ملک‌زاده پیش از این کتاب‌های «شعر جوان آستارا»، «تهران برای شعر شدن شهر کوچکی است»، مجموعه رباعی «دو واو»، «آستارا تنها بندر بی‌کشتی» و مجموعه رباعی «این زندگی پیامکی را دریاب» به چاپ رسیده بود.

مؤلف کتاب گزنه‌های گردنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به ویژگی‌های این کتاب، اظهار کرد: مقدمه تفصیلی درباره شعر، کتاب‌شناسی شعر آستارا، بیوگرافی شعرا و نقد اشعار از جمله بخش‌های این کتاب 400 صفحه‌ای است.

داود ملک‌زاده با بیان اینکه کتاب مذکور در سه بخش پیش‌آهنگان، امروزیان و آیندگان تنظیم شده است، گفت: در بخش نخست کتاب به آثاری شاعرانی نظیر طایر آستارایی، محمد نوعی و بیژن کلکی اشاره می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش «امروزیان» به اشعار 33 شاعر اشاره شده و اکبر اکسیر، منصور بنی‌مجیدی، شهرام پوررستم، داوود ملک‌زاده، آرش نصرت‌اللهی، صمد جامی، احسان شفیقی، هوشنگ مجرب، شیوا فرازمند، کروب رضایی، یوسف هدایتی، شیما مولایی‌فرد و ... از جمله شاعران آن هستند.

به گفته مؤلف کتاب «گزنه‌های گردنه» در بخش سوم این کتاب که با عنوان «آیندگان» تنظیم شده می‌توان با نمونه اشعاری از کیوان رادفر، محسن حامد، رومینا پوررستم، فرشاد صالحی‌مقدم، فریبرز کارگر، رضا شاهی، محمد آمرزیده، جمشید عزیزی و نرمینه شیخلی آشنا شد.

وی به مراکز خرید «گزنه‌های گردنه» اشاره کرد و یادآور شد: شهروندان و علاقه‌مندان به شعر آستارا می‌توانند این کتاب را با قیمت 28 هزار تومان از کتاب‌فروشی حکیم نظامی در آستارا و کتابفروشی‌های ماه نو، خانه کتاب و مهران در رشت تهیه کنند.

ملک‌زاده کتاب‌های «اعتراف»، «حوا خودش بهشت است» و «شعر و عکس آستارا» را از جمله کتاب‌های در دست انتشار عنوان کرد و گفت: مجموعه شعر نوی «اعتراف» که به احتمال زیاد نام کتاب تغییر می‌کند قرار است توسط انتشارات چشمه به چاپ برسد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید