تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » علی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیم

علی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیم

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

علی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیم

نشست خبری چهارمین جشنواره هنرجویی هفت با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد ‌.
به گزارش هنر گیلان در این نشست که علی حلوی ( دبیر جشنواره و مدیر مجموعه هفت) و مهسا نقیبی ، سعید ترکاشوند و محبوبه فیاض ( از فعالان جشنواره) حضور داشتند ، علی حلوی در ابتدا با بیان اینکه در دوره اول جشنواره هفت در پنج روز برگزار شد و با استقبال بسیار بالایی مواجه شد در آن سال چند کار خیابانی ، فیلم کوتاه ، چند کار صحنه ای و داشتیم‌
در آن سال هنرجویانی فعالیت داشتند  مثل علیرضا وحدی داشتیم که خودش امسال یک کار صحنه ای خوب به روی صحنه برد ، خانم جباری که اکنون مجری برنامه های کودک شبکه باران است و سعید ترکاشوند که الان از مجریان خوب تلویزیون است ‌.
در دوره دوم هم در پنج روز در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) برگزار کردیم که جمعیت فراوانی به استقبال آثار آمدند و تعداد مهمانانی که همه روزه می آمدند به حدی بود که کفاف سالن نمایش را نمی داد ‌.
سال گذشته هم در تئاتر شهر رشت برای نخستین بار در ۶ روز برگزار کردیم که بازهم استقبال علاقمندان فوق العاده بود .  از همان سال گذشته من این نوید را دادم که جشنواره را در هفت روز برگزار خواهیم کرد ، البته بدلیل محدودیت هایی که در مجتمع خاتم الانبیاء وجود داشت امکان هفت روز اجرا در سالن وارش را نداشتیم به همین دلیل دو روز اول  ۲۰ و ۲۱ آذر در سالن رحمدل هستیم و مابقی روزها ( از ۲۲ تا ۲۶ آذر ) در سالن وارش برگزار خواهیم کرد .
حلوی در ادامه راجع به بخش های جدید جشنواره نسبت به ادوار گذشته هم گفت ما بخش های دوبله و رادیو را از دوسه سال پیش آغاز کردیم ، اسال گذشته تولیدات رادیویی داشتیم  ، امسال از ماهها گروه دوبله را تشکیل دادیم و این بخش را خواهیم داشت.
برای سال آینده برنامه داریم که انیمیشن های بلند را دوبله و اکران عمومی نماییم ، چیزی که فقط در پایتخت قبلا اتفاق افتاده است .
بخش جدید دیگری که اضافه شده بخش گزارش های تصویری گزارشگران ماست که راجع به موضوعات مختلف انجام می شود و برای نخستین بار است که در قالب یک جشنواره این اتفاق خواهد افتاد .
پنج الی شش استندآپ کمدی هم درنظر گرفته شده که هنرجویان خود آموزشگاه آن را اجرا خواهند کرد و انشالا در سال های آینده این بخش پررنگتر خواهد بود .
برای بار اول بخش کودک سینمایی داریم که آثار شاخصی مثل شنگول و منگول ، الاغ آوازه خوان و ...بصورت تصویری و فیلم کوتاه خواهد بود .
دو کار فلکوریک گیلکی هم اجرا خواهد شد که بخش جدیدی است که فعال شده و انشالا تا غید نوروز کارهای اینگونه را بیشتر خواهیم داشت و بدلیل اهمیت حفظ سنت های گیلان این قسمت درنظر گرفته شده است ‌.
صفر تا صد تمام اجراها و برنامه های جشنواره ( اعم از اجراها ، دوبله و بخش های نمایشی ) از کسانی است که در مجموعه هفت آموزش دیده اند و کسی از بیرون اضافه نشده .سعی کردیم جوانان ما دراین جشنواره به خودباوری بیشتری برسند و بتوانند خودی نشان دهند .
دبیر جشنواره هفت افزود تمام آثاری که در جشنواره ارائه خواهد شد دو تا سه بار  بازبینی شده است و این باعث می شود که کیفیت قابل قبولی داشته باشد . علیرغم هنرجویی بودن آثار سعی شده که به فضای حرفه ای نزدیکتر شود .
وی در ادامه با اشاره به عنوان بزرگترین جشنواره هنرجویی بخش خصوصی کشور است گفت این جشنواره فقط متعلق به یک فرد یا مجموعه نیست و متعلق به شهر رشت و استان گیلان است و افرادی که در این جشنواره حضور دارند از جای جای استان هستند . سال گذشته که عنوان کردیم بزرگترین جشنواره هنرجویی بخش خصوصی کشور هستیم من جستجو کردم در استان هایی که در زمینه کاری ما فعال و شاخص هستند و آموزشگاههای هنری که در استان هایی که فعالیت هنری پررنگتری دارند در  مثل تهران ، مشهد ، شیراز و .. جشنواره ای با این وسعت برگزار نمی کنند و در خود تهران هم در آموزشگاههای معتبری که هست هیچ کجا جشنواره ای اینگونه چه از لحاظ کمی ، چه از لحاظ کیفی و تنوع آثار نیست .
در بخش دولتی هم  شاید جشنواره ای مثل  سینمای جوان وجود دارد ، اما در بخش خصوصی در هیچ کجا به این شکل وجود ندارد .
اگر نصف این اتفاق در بخش دولتی می افتاد بسیار  در بوق و کرنا میشد ، اما ما یک موسسه خصوصی هستیم و از جایی بودجه نمی گیریم و به همت جوانانی که فعالیت می کنند . امیدوارم این اتفاق منجر به این شود که اتفاقات هنری بیشتری در استان بیفتد .
در استان گیلان پتانسیل بسیار بالایی در بخش هنری وجود دارد و در کشور به جرات می‌توان گفت بعد از تهران در عرصه نمایشی و بازیگری گیلان حرف اول را می زند .
مدیر مجموعه هفت در ادامه به همه کسانی که به دیدن این جشنواره می آیند نوید هفته ای پرشور ،سرشار از خلاقیت ، سرشار از انرژی و به مفهوم واقعی جشن هنری که از دیدن آن لذت ببرند . افتتاحیه جشنواره روز شنبه ۲۰ و اختتامیه آن روز جمعه ۲۶ آذر خواهد بود که چهار الی پنج ساعت به طول خواهد انجامید و چندین برنا
مه ویژه مثل مرور کارهای اجرا شده ، نمایش های فرم ، نمایش های محلی به طول خواهد انجامید ‌و از عوامل اجرایی جشنواره هم تقدیر بعمل خواهد آمد. همچنین ابوالفضل جلیلی کارگردان مطرح سینمای کشور که بیش از ۴۰ جایزه بین المللی دارد قول این را داده اند مهمانان ویژه ما در روزهای پایانی جشنواره باشند .
بخش از تقدیر از رسانه های حامی جشنواره هم از دیگر بخش های ماست که در دنیای امروز بدون حضور رسانه ها و حفظ ارزش آن ها نشود نمی شود کاری انجام داد و ما از رسانه هایی که در طول سال با ما کار کرده اند تقدیر شوند .
مهسا نقیبی  مربی کودک آموزشگاه هفت و در بخش دوبله جشنواره هم حضور فعالی دارد هم در این نشست گفت امسال چهارمین سالی است که بخش کودک را داریم و هرساله مورد استقبال بسیار زیادی از سوی مردم قرار گرفت و وظیفه من مربی را سخت تر کرد که با دست پرتری به جشنواره بیایم و هرسال قوی تر از سال قبل به عرصه بیاییم . امسال هفت کار کودک داریم در زمینه مبانی کار کودک ، کودکانی که برای اولین بار صحنه نمایش را تجربه می کنند و می توانم از الان این نوید را بدهم که ما شاهد خیلی از خلاقیت ها و استعدادهای خوبی در این زمینه خواهیم بود. امسال کوچکترین عضو خانواده هفت که زیر شش سالش است در گروهمان داریم که بسیار زیبا و دوست داشتنی اجرا خواهد کرد . از الان همه مخاطبان را دعوت می کنم که بیننده کارهای کودک مان باشید مطمئنا چیزی را از دست نخواهید داد. امسال دوکار فرم کودک داریم یک کار محلی گیلانی و یک کار فارسی است .
نقیبی در ادامه راجع به بخش دوبله جشنواره هم گفت ما  امسال زیر نظر آقای توسلی ده کار دوبله را انجام دادیم و صفر تا صد آن را خودمان دوبله کردیم و کاملا جدید ‌است و تمام آن را آقای توسلی دیالوگ ها را کاملا عوض کردند و با خلاقیت کارها انجام شده است. همچنین ۴ دوبله زنده هم در نظر گرفته شده هم گیلکی هم فارسی و این اتفاق برای اولین بار در آموزشگاه سینمایی هفت می افتد .
محبوبه فیاض از مجریان جشنواره و فعال در بخش دوبله هم طی صحبتهایی گفت آموزشگاه آزاد سینمایی هفت که همیشه در نوآوری پیشرو بوده اینبار بخش دوبله را کار کرده که پتانسیل بسیار خوبی در بین گروه دوبله وجود داشت ، ما امسال با دوبله انیمیشن این اتفاق افتاده و با پتانسیلی که وجود دارد قطعا در آینده اتفاقات بهتری رخ خواهد داد . برای این بخش حدود دو هفته بصورت فشرده و طولانی تمرین شده و دوروز کامل هم در استودیو به ضبط پرداختیم . من در سالهای گذشته درکار تهیه کنندگی زیر نظر آقای توسلی تولیداتی داشتیم .
سعید ترکاشوند هم که در بخش اجرا در ادوار گذشته حضور داشته و امسال هم اجرا خواهد کرد و نمایش خیابانی هم اجرا خواهد کرد در این نشست خبری گفت من از اولین دوره جشنواره هفت بعنوان اجرا حضور داشتم . ما امسال هفت مجری اصلی داریم و پنج چهره جدید از کسانی که جدیدا وارد عرصه اجرا شدند هم به مجریان کمک می کنند . ما دوازده مجری و یک گزارشگر هم داریم که آقای علی آقازاده هستند که گزارش هایی را تهیه کرده اند .
ترکاشوند ادامه با اشاره به تفاوت های اجرا در تلویزیون و اجراهای صحنه ای هم گفت به شخصه اجراهای صحنه ای را بخاطر ارتباط مستقیم با مخاطب بیشتر دوست دارم . اما تلویزیون هم خصوصیات خودش را دارد و اجراهای تلویزیونی به نظر من سخت تر است .
وی با اشاره به اجراهای خیابانی جشنواره هم گفت ما سه اجرای خیابانی داریم که هر سه کار به نویسندگی و کارگردانی آقای حلوی است  با عناوین اینجوریش رو ندیده بودیم که برای این نمایش توانسته جایزه بازیگری را حسین رفعتی در جشنواره سوره دریافت کند ، نمایش نقطه جوش که من بهمراه وحید آکده ، آقای تیموری ، سارا راستگو ، فاطمه مهربخش ایفای نقش می کنم و نمایش هفت خوان که با رویکرد جدیدی اجرا می شود .
عکاس : یایدا سیف زاده/
گزارش - اکبرحیدرپور/
 علی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیمعلی حلوی دبیر جشنواره: نوید هفته ای پرشور ، سرشار از خلاقیت و انرژی در جشنواره هفت را به همه مردم می دهیم
 
 
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید