تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » استاد محمد روشن دانشمندی متواضع است

استاد محمد روشن دانشمندی متواضع است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

استاد محمد روشن دانشمندی متواضع است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: استاد محمد روشن دانشمندی متواضع و الگویی برای علاقه مندان به زبان و ادب فارسی است.

 به گزارش هنر گیلان دکتر فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم تجلیل از استاد محمد روشن، از مفاخر برجسته گیلان و ایران در حوزه زبان و ادب فارسی که عصر امروز (٢٢ آذر ٩٥) در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله وسلم) رشت برگزار شد، اظهار داشت: از علت‌هایی که انسان ذاتاً به این استاد برجسته علاقه مند می‎شود، تواضعی است که سنگینی علم برای ایشان به ارمغان آورده است.
 
وی استاد محمد روشن را دانشمندی متواضع معرفی کرد و گفت: این پژوهشگر برجسته، الگویی برای علاقه مندان به حوزه زبان و ادب فارسی است.
 
فاضلی با بیان اینکه ما امروز از ایشان تقدیر نمی‌کنیم، به نوعی داریم از خود مدح می‌کنیم، گفت: هر کدام از ما از خرمن استاد روشن، خوشه‌ای چیده‌ایم و در این مراسم قدردانی این خوشه چینی‌ها هستیم.
 
وی تاکید کرد: استاد روشن مقاطعی از زندگی ما را پرتو افکنده و روشن کرده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تنوع موضعی آثار استاد روشن را از نکات برجسته فعالیت ادبی و پژوهشی ایشان برشمرد و گفت: این دانشمند حوزه ادب فارسی هر کاری که سخت باشد به دنبال آن می‌رود.
 
وی اذعان داشت: کسانی که می‌خواهند ادبیات تحصیل کنند باید با آثار استاد روشن عجین شوند.
 
فاضلی افزود: استاد روشن با به جان خریدن سختی‌های راه پژوهش و تصحیح متون در واقع در دل کوه راه باز می‌کند و این راه باز کردن را به ما می‌آموزد.
 
وی با بیان اینکه بهترین توصیف درباره یک مفخر، صحبت در مورد چکیده عاشقانه قلم اوست، گفت: مقدمه استاد بر تاریخ طبری نشان دهنده استحکام و انسجام  قلم ایشان است.
 
اهدای لوح تقدیر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و یک جلد شاهنامه نفیس از سوی دکتر رسولی، عضو شورای اسلامی شهر رشت از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
 
از استاد محمد روشن بیش از ٥٠ اثر ارزشمند در حوزه زبان و ادب فارسی منتشر شده که تصحیح تاریخ طبری، جامع التواریخ رشیدی،  حدیقه الحقیقه سنایی، دیوان سید حسن غزنوی و منشات خاقانی از آن جمله است.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید