تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جشنواره مردمی فیلم «عمار» در گیلان آغاز به کار کرد

جشنواره مردمی فیلم «عمار» در گیلان آغاز به کار کرد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

جشنواره مردمی فیلم «عمار» در گیلان آغاز به کار کرد

جشنواره مردمی فیلم «عمار» با تقدیر از فیلم سازان استانی و در میان استقبال گسترده مردم گیلان آغاز به کار کرد.

به گزارش هنر گیلاندبیر جشنواره فیلم عمار گیلان در مراسم آغاز به کار این جشنواره که شامگاه یکشنبه در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، با اشاره به هفتمین سال برگزاری این جشنواره در کشور گفت: خوشبختانه از همان سال نخست استان گیلان همزمان با سراسر کشور جشنواره را اجرا کرده است.

علی ذاتی افزود: تا سال گذشته عمده فعالیت جشنواره عمار در گیلان اکران آثار مردمی ا از طریق توزیع بسته های دی. وی. دی که شامل آثار منتخب بود می شد اما امسال خوشبختانه در بخش ارسال اثر نیز استان گیلان حضور خوبی داشت.

وی با اشاره به شرکت سه هزار اثر از کل کشور در جشنواره عمار امسال اعلام کرد: سهم استان گیلان از این تعداد، ۴۱ اثر در قالب آثار رادیویی، فیلم (داستانی، مستند و نماهنگ) پوستر، لوح نگار و فیلمنامه بوده است.

ذاتی ادامه داد: در این دوره از جشنواره، از ۴۱ اثر ارسالی ۲۸ اثر فیلم، ۱۰ اثر رادیویی و مابقی آثار در قالب پوستر، لوح نگار و فیلمنامه بوده که از شهرهای رشت، رودبار، تالش، آستارا و آستانه اشرفیه به این جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره فیلم عمار گیلان همچنین به تقدیر از فیلم سازان استانی برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آثار ارسالی برخی استان ها قابلیت رقابت در این جشنواره را ندارند و امکان دیده شدن آنها کمتر است، امسال تصمیم بر آن شد تا از فیلمسازان استانی تقدیر به عمل آید.

ذاتی با بیان اینکه امسال ۳۵۰ اکران کننده در استان گیلان به اکران فیلم های جشنواره عمار می پردازند، اعلام کرد: امسال همچنین برای نخستین بار لوح فشرده آثار منتخب استانی از دوره نخست تا به امسال در اختیار اکران کنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: علاقه مندان به اکران آثار جشنواره عمار می توانند برای ثبت نام و درخواست در این باره به سایتammarportal.ir مراجعه کنند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید