تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » انتخاب ٢ اثر فیلمساز گیلانی در دهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک بنگلادش

انتخاب ٢ اثر فیلمساز گیلانی در دهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک بنگلادش

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

انتخاب ٢ اثر فیلمساز گیلانی در دهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک بنگلادش

فیلم های «رویای سرخ» و «سایه های یک شهر» به کارگردانی شهریار پورسیدیان و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران در بخش رقابتی دهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک بنگلادش انتخاب شدند.

به گزارش هنر گیلان این جشنواره از ٢٤ تا ٣٠ ژانویه ٢٠١٧ (٥ تا ١١ بهمن ١٣٩٥) در شهر داکا پایتخت بنگلادش برگزار خواهد شد. این فستیوال که از سال ٢٠٠٦ تا کنون در حال برگزاری است از مهمترین رویدادهای سینمایی در کشور بنگلادش به حساب می آید.

«رویای سرخ» که در خلال داستانش به معرفی نوروز ایرانی در گیلان زمین می پردازد داستان محمد کودکی رویاپرداز است که همراه مادربزرگش زندگی می‌کند. سال نو در راه است و او رویایی در سر دارد.

عوامل این فیلم کوتاه عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: شهریار پورسیدیان، تصویربردار: مجتبی کوهکن، تدوین‌گر: شهریار پورسیدیان، صدابردار: حدیثه رفیع‌دوست، صداگذار: شهریار پورسیدیان، بازیگران: آیدین صفرنژاد، نرگس بدرطالعی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان رشت.

رویای سرخ پیش از این جایزه بهترین فیلم کوتاه از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا ، دیپلم افتخار انسان دوستی از ششمین جشنواره فیلم هایی برای کودکان و نوجوانان اکراین ، جایزه هیئت داوران چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد تهران ، جایزه بهترین فیلمبرداری از چهرمین جشنواره بین المللی فیلم کودک آلبانی ، جایزه بهترین فیلمبرداری از پنجمین جشنواره بین المللی فیلمهای مستقل سنت پترزبورگ روسیه  و فیلم سایه های یک شهر جایزه بهترین فیلم از نگاه بزرگسالان درباره کودکان را از نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک سیدنی استرالیا را دریافت کرده بود.

«سایه های یک شهر» برداشتی آزاد از فیلم «خانه دوست کجاست» ساخته مرحوم کیارستمی بوده و قصه دانش آموزی در دنیای معاصر را روایت می کند که سعی دارد خانه همکلاسی اش را پیدا کند و در این سفر درون شهری با معضلات روزمره زندگی شهری مواجه می شود.

این فیلم که به همت انجمن سینمای جوان ایران تهیه شده، در جشنواره سیدنی استرالیا برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه بزرگسالان درباره کودکان شده است. نویسندگی و کارگردانی این اثر به عهده شهریار پورسیدیان بوده و صدابرداری آن را «جاوید حسینی» انجام داده و «وحید بیوته» عهده دار نور و تصویر این فیلم بوده است.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید