تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » طرح کشوری کندوی کتاب در مدارس گیلان به اجرا درآمد

طرح کشوری کندوی کتاب در مدارس گیلان به اجرا درآمد

Shokohi
Alireza
16 اسفند 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 طرح کشوری کندوی کتاب در مدارس گیلان به اجرا درآمد

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان از آغاز اجرای طرح کشوری کندوی کتاب در واحدهای آموزشی استان خبر داد.
به گزارش هنر گیلان  مهیار فتحی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سومین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب (نرگس) و با شعار (انقلاب نرگس ها) ویژه نوجوانان و جوانان به اجرا درآمد.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی پس از مطالعه کتاب و تکمیل کاربرگ مربوطه، به معرفی و فروش کتاب نرگس (با موضوع انقلاب اسلامی، ایثار ، شهادت و حجاب) اقدام می کنند.
وی بیان داشت: در اجرای این طرح اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان و استان و یا دانش آموزان، کتاب را از طریق روش های مراجعه به کتاب فروشی ها و فروشگاه های فرهنگی سراسر کشور یا ارسال عدد یک به شماره 30005319 یا تماس با شماره تلفن 66460993-021 یا خرید اینترنتی از طریق sooremehr.irتهیه خواهد کرد و به تبلیغ، ترویج و فروش آن در مدرسه می پردازند.
وی بیان داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت مطالعه مفید، تقویت انگیزه کسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و کتابخوانی و ارتقای کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: مطالعه کتاب و تکمیل کاربرگ معرفی کتاب، استفاده از ظرفیت کتابخانه یا نمازخانه مدرسه برای تبلیغ و ترویج ، فروش و معرفی کتاب، تولید محصولات برای ترویج کتاب، معرفی کتاب در مراسم صبحگاهی، نصب پوستر تبلیغ کتاب در فضای مدرسه ( دفتر انجمن، نمازخانه و...)، نصب خلاصه کتاب در تابلوی اعلانات مدرسه، راه اندازی ایستگاه کتاب در مدرسه، ارایه کتاب یا خلاصه آن و از فعالیت های انجمن اسلامی در این دوره است.
وی با بیان این که بهره برداری از کتاب (نرگس) در قالب پویش ترویج مطالعه کتاب است، اظهار کرد: دانش آموزان برای شرکت در این مسابقه و پویش بایستی برچسب (label) را خراشیده و کد یازده رقمی شرکت در مسابقه را به شماره1000100015000پیامک کنند.
فتحی پور تصریح کرد: در صورتی که نسخه دیجیتال کتاب (نرگس) از کتابخوان سوره مهر تهیه شود این کد به شماره موبایل آنها پیامک می شود که جایزه این بخش ، 4 نیم سکه بهار آزادی به همراه 5 کارت هدیه دومیلیون ریالی است.
وی بیان کرد: روش دیگر نیز اینگونه است که یک متن صد کلمه ای درباره کتاب نوشته شود، این متن می تواند معرفی کتاب یا حس افراد نسبت به کتاب باشد، یا این که از کتاب عکس گرفته شود و با هشتگ # کتاب شارژ در فضای مجازی منتشر شود.
وی یادآور شد: این عکس می تواند از جلد کتاب باشد و یا صفحه ای که آن را دوست دارید، عکس و یا متنی که به یکی از روش های یاد شده تولید شده، در شبکه های اجتماعی موبایل، با شناسه @ketabcharge ارسال شود.
دانش آموزان برای این که در بخش ویژه اعضاء انجمن های اسلامی شرکت کنند و در داوری مستقل حضور داشته باشند، بایستی حتما از هشتگ #کندوی _ کتاب نیز استفاده کنند، یعنی در ارسال متن و عکس، دو هشتگ #کتابشارژ و #کندوی_کتاب را حتما ذکر کنند.
طرح کندوی کتاب تا 14 خرداد 96 در شبکه دانش آموزی و دو سطح مدرسه و قرارگاهی اجرا می شود.
بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید