تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » درآمد 200 میلیون ریالی هنرمندان صنایع دستی آستارا در تعطیلات نوروزی

درآمد 200 میلیون ریالی هنرمندان صنایع دستی آستارا در تعطیلات نوروزی

Shokohi
Alireza
16 فروردین 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 درآمد 200 میلیون ریالی هنرمندان صنایع دستی آستارا در تعطیلات نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در تعطیلات نوروزی 2 هزار اثر تولیدی خود را در چهار نمایشگاه، عرضه و از فروش آنها حدود 200 میلیون ریال درآمد کسب کردند.
به گزارش هنر گیلان پردل امیری نژاد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: چهار نمایشگاه عرضه حصیر، گلیم، جاجیم، کیف دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش سنتی، لباس محلی مردان و زنان، معرق کاشی و چوب و نازک کاری بر روی چوب در رو به روی پلیس راه آستارا - تالش، میدان شهدای گمنام، سه راهی عنبران و طرح سالمسازی سفیر امید آستارا دایر شده بود.
وی اظهار کرد: 23 هزار و 611 گردشگر داخلی و خارجی در تعطیلات نوروزی از نمایشگاه های صنایع دستی این شهرستان بازدید کردند و بیشتر استقبال کنندگان از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بودند.
امیری نژاد با بیان اینکه گلیم بیشتر از سایر صنایع دستی آستارا فروخته شد، اضافه کرد: دهستان عنبران این شهرستان از نظر تولید گلیم و صنایع دستی از شهرت بالایی برخوردار است و در ترویج این هنر سنتی در منطقه نقش مهمی ایفا می کند.
در تعطیلات نوروزی حدود 23 هزار بروشور و نقشه جاذبه های گردشگری استان گیلان بین مسافران آستارا توزیع شده بود و این شهرستان میزبان 967 هزار و 978 گردشگر بود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی در آن فعالیت می کنند.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید