تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برپایی نمایشگاه عروسک های سنتی «گیشای» در رشت

برپایی نمایشگاه عروسک های سنتی «گیشای» در رشت

honarguilan
honarguilan
19 اردیبهشت 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

برپایی نمایشگاه عروسک های سنتی «گیشای» در رشت

نمایشگاهی از عروسک های پیش بهاری ایران و عروسک های سنتی و آیینی گیلان با عنوان "گیشای" در مجمتع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برپا شد.
 
به گزارش هنر گیلانمحمد حسن پور اظهار کرد: نمایشگاه عروسک های پیش بهاری ایران و عروسک های سنتی و آیینی گیلان خانم سیده منصوره قیمی با عنوان "گیشای" از ١٨ تا ٢٤ اردیبهشت ماه جاری در مجمتع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت دایر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت افزود: در این نمایشگاه بیش از ٥٠ عروسک دست ساز از انواع عروسک های پیش بهاری ایران و عروسک های سنتی و آیینی گیلان با هدف حفظ ارزش ها و سنت های بومی محلی به نمایش عمومی در می آید.

وی؛ تأثیر فرهنگ قوم بر نحوه پیدایش عروسک‌های محلی ، آشنایی با آداب و سنن گذشتگان و آشنایی کودکان امروز با نحوه و ابزار بازی کودکان در گذشته را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

سیده منصوره قیمی کارشناس زبان انگلیسی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر می باشد که با توجه به علاقمندی خود به پیشینه بومی محلی ، پس از مطالعه و تحقیق اقدام به ساخت و معرفی عروسک های نمایشی ، عروسک های اقوام ، عروسک های نمادین و اسباب بازی های کودکانه نموده است.

علا‌قمندان به بازدید از این نمایشگاه می‌تواننددر روزهای مذکور، صبح ها از ساعت ١٠ تا ١٣ و عصرها از ١٧ تا ٢٠ به سالن طبقه اول مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت مراجعه نمایند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید