تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » سه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شد

سه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شد

Shokohi
Alireza
13 خرداد 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

سه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شد

با همکاری انجمن داستان بیژن نجدی لاهیجان از سه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی رونمایی و نقد شد.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛از سه رمان « بختیار علی» به نامهای«غروب پروانه»،«اخرین اناردنیا»،«جمشیدخان عمویم که بادهمیشه اوراباخود میبرد» با حضور «مریوان حلبچه ای» مترجم این کتابها و «رضا عابد» منتقد و کارشناس ادبی ، معرفی و مورد نقد و بررسی قرارگرفت.

بختیار علی نویسنده،شاعر ومقاله نویس فعال معاصر عراقی که در سال 1960در سلیمانیه عراق متولد شد و در سن 36 سالگی به المان مهاجرت کرد .از وی تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه های رمان و شعر به چاپ رسیده است. رمان‌های بختیار علی در اقلیم عراق طرفداران بسیار دارد و بیشترین میزان شمارگان کتاب را در این خطه به خود اختصاص داده‌است.

نخستین رمان او به نام «مرگ تک‌فرزند دوم» در سال ۱۹۹۷ در سوئد منتشر شد دومین رمانش با نام «غروب پروانه »در سال 1998 از سوی انتشاراتی رهند در استکهلم سوئد و سومین اثرش، رمان «اخرین اناردنیا» در سال ۲۰۰۲ در سلیمانیه به چاپ رسید.

بختیار علی با مدد از رئالیسم جادویی، تاریخ و گذشتهٔ مردمان کرد را بازگو می‌کند، که چنان انسانی مدرن در چنبره‌ای از احساسات، نیات و نبود آنچه پذیرندهٔ بشیریست به دام افتاده‌اند.

در این جلسه ضمن معرفی کتاب ، به شرایط خاص اقلیم عراق و بازتاب آن در رمانهای بختیار علی اشاره شد و حضار سوالاتی را در مورد این کتابها مطرح کردند .

این برنامه با حضور اعضای خانه فرهنگ رشت،تعدادی از اعضای انجمن ادبی لنگرود و اعضای خانه داستان بیژن نجدی درروز چهارشنبه 10 خرداد 96 ساعت 18 عصر برگزار شد .

سه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شدسه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شدسه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شدسه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شدسه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شدسه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی و نقد شد

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید