تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » باشگاه کتابخوانی در لاهیجان راه اندازی می شود

باشگاه کتابخوانی در لاهیجان راه اندازی می شود

Shokohi
Alireza
22 خرداد 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 باشگاه کتابخوانی در لاهیجان راه اندازی می شود

اولین نشست راه اندازی باشگاه کتابخوانی در لاهیجان دراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اولین جلسه راه اندازی باشگاه کتابخوانی شهرستان لاهیجان با حضور اعضاء در روز شنبه ٢٠ خرداد در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان تشکیل شد.

در ابتدای جلسه نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی شهرستان لاهیجان از جمله مطبوعات،انتشارات،مولفین و سایر پتانسیلها همچنین در خصوص پایتخت کتاب ایران که از ١٠٢ شهر ، لاهیجان به عنوان یکی از بیست شهر نامزد پایتخت کتاب انتخاب شد و این رویداد اتفاق خوبی را برای به محقق شدن اهداف فرهنگ کتابخوانی و باشگاه رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه کتابخوان جامعه موفقی است گفت: بیاییم یک پازل کوچک این جامعه فرهنگی باشیم . وی به نقش پررنگ سایر مراکز فرهنگی مانند بهزیستی ، کانونها و مهد کودکها اشاره کرد و خواستار آن شد که اینگونه نهادها هم می توانند با همکاری و برنامه ریزی دقیق جهت برپایی باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان فعالیت نمایند.

وی در ادامه افزود:اطلاعات فضای مجازی کامل نمی باشد و برای تحقیقات درست نیاز به خواندن کتابهای مرجع است .

نادری در خصوص ایجاد باشگاه گفت: به یک فرد بالغ نیاز است تا نقش تسهیل گر را ایفا کند . سپس ١٢ کودک که تمایل به کتابخوانی دارند انتخاب می شوند و در سایت ترویج کتابخوانی ثبت نام صورت می گیرد. هرکودک پس از ثبت نام یک کتاب به نصف قیمت از کتابفروشی می خرد کتابهای تهیه شده برای باشگاه کتابخوانی بسیار مفید و برای سنین مختلف پیش دبستانی ، سه سال اول دبستان ، سه سال دوم دبستان و مقطع اول متوسطه گزینش شده است .فرد تسهیل گر که از مشتاقان ترویج کتابخوانی است برای اعضای باشگاه برنامه ریزی می کند و هربار یک کتاب به صورت گروهی خوانده می شود . در پایان اعضای باشگاه یک یا چند کتاب را انتخاب کرده برای نویسنده نامه می نویسند و از کتابهای منتخب فیلم موبایلی تهیه می کنند . نامه ها و فیلمها در جشنواره ترویج کتابخوانی در شهرستان داوری و بهترینها برای رقابت به دبیر خانه کشوری ارسال می گردد.

نادری در پایان گفت : کودکان از خلاقیت بکر و نابی برخوردارند . تسهیل گران که می توانند از اعضای خانواده ، معلم ، مربیان مهد و سایر علاقمندان به کتابخوانی باشند حتما اجازه دهند کودکان و نوجوانان خودشان با بهره مندی از اندیشه و تفکر جمعی به نتایج خوب برسند و انشاء الله امسال از شهرستان لاهیجان برگزیده کشوری در باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان داشته باشیم . در صورت تمایل تسهیل گران،این اداره می تواند کارگاههای آموزش ساخت فیلم کوتاه موبایلی را برای اعضای باشگاه برگزار نماید .

در ادامه جلسه هر کدام از اعضا نظرات خود را در خصوص چگونگی ایجاد باشگاه کتابخوانی ، تقویت ، تدام و بازتاب آن پیشنهاداتی را ارائه دادند.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید