تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نصب إلمان کتاب در پارک شهر رشت

نصب إلمان کتاب در پارک شهر رشت

Shokohi
Alireza
22 مرداد 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

نصب إلمان کتاب در پارک شهر رشت

شهردار منطقه دو رشت گفت:إلمان کتاب در ضلع جنوبی پارک قدس شهر رشتتوسط منطقه دو شهرداری رشت نصب شد.

به گزارش هنر گیلان مرتضی عاطفی مدیر منطقه دو شهرداری رشت گفت:إلمان شهری به عنوان یک عنصر خاص، نماد شاخص شهری است که امروزه جایگاه آن در شهرسازی به عنوان یکی از دغدغه های معماران وشهرسازان مطرح است.

عاطفی بیان کرد:از جمله عناصر مهمی که در هویت بخشیدن به شهرها به صورت شناسنامه ای گویا،از گذشته و حال شهر، نقش اصلی را در معرفی آن به مخاطب دارند، إلمان ها هستند.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت اضافه کرد:إلمان های شهری در ایجاد هویت،زیبایی،تصویر ذهنی و خوانایی و در نتیجه نقش آن ها در افزایش کیفیت شهرها می باشد که متاسفانه در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته و دچار بی مهری شده است و این در حالی است که فضاهای شهری سرزنده و پویا معرف یک شهر شاداب و باحیات اجتماعی بالا هستند که می توانند کیفیت مناسبی از زندگی را در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی با بیان اینکه إلمان ها می توانند منعکس کننده هنر،خاطرات، اتفاقات و اعتقادات مردم یک شهر باشند،این عناصر شهری را در برخی موارد به عنوان یک سمبل فرهنگی اجتماعی و یا سیمای انسانی دانست و اظهار کرد:شهر رشت به واسطه فرهیختگان و اندیشمندان خود،همواره مهد فرهنگ و تمدن در ایران و جهان بوده است و لذا بیان مفاهیم ارزشمند فرهنگی و اجتماعی مانند کتاب و کتابخوانی که در بین مردم این شهر دارای جایگاه ویژه ای است می بایست مورد توجه خاص قرار گیرد.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید